۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶

دادستان عمومی و انقلاب میامی:

پرونده اراضی بلاصاحب میامی به مراجع قضایی ارسال شوند

پرونده اراضی بلاصاحب میامی به مراجع قضایی ارسال شوند

میامی - دادستان عمومی و انقلاب میامی بابیان اینکه پرونده اراضی بلاصاحب شهرستان باید به مراجع قضایی ارسال شوند، گفت: هدف از اجرای این کار جلوگیری از زمین‌خواری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عامری ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های صندوق توسعه ملی و جلسه و جلوگیری از قطع و قاچاق درختچه تاغ با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزبانی اداره منابع طبیعی میامی، بابیان اینکه می‌بایست پرونده اراضی بلاصاحب و بلا وارث سطح شهرستان که در نقشه‌های منابع طبیعی به صورت مستثنیات ذکر شدند به مرجع قضائی ارسال شوند، ابراز داشت: این اقدام در راستای جلوگیری از هر گونه سو استفاده سود جویان و زمین‌خواران صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه قطع و قاچاق چوب یکی از بیشترین تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی است، افزود: مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان می‌بایست با افزایش گشت‌های حفاظت و ایجاد گشت مشترک با نیروهای انتظامی و نیروی مقاومت بسیج برای جلوگیری از قاچاق چوب اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب میامی ضمن بیان اینکه می‌بایست با شناسایی متخلفان قطع تاغ و تنظیم پرونده تخلف به صورت مستند و مستدل و ارسال سریع به مرجع قضائی فرصت سودجویی را از آن‌ها گرفت، ابراز داشت: بعد از بررسی پرونده با صدور حکم محکومیت اشد مجازات مقرر در قانون برای مرتکبین لحاظ می‌شود.

عامری بابیان اینکه آبخیزداری و آبخوان‌داری از جمله اقدامات خوب منابع طبیعی در میامی باید با جدیت و قدرت بیشتر دنبال شود، تصریح کرد: اجرای عملیات آبخیزداری بهترین شیوه برای پوشش گیاهی و ذخیره‌سازی آب در سفره‌های زیرزمینی است که نباید متوقف شوند.

وی افزود: طی سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی کاری بزرگ در بحث توسعه بیابان‌زدایی و مبارزه با ریز گردها در میامی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سال جاری بیش از ۴.۵ تن درختچه تاغ قطع‌شده در میامی کشف و با تنظیم پرونده تخلف به مراجع قضائی برای تعقیب کیفر مجرمان ارسال‌شده است.

کد خبر 4832442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha