۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۰۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش ‌و پرورش:

تربیت در تدوین طرح ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش ضروری است

تربیت در تدوین طرح ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش ضروری است

اهواز- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: ما انتظار داریم که در تدوین این طرح نیازهای حوزه‌های تربیتی و پرورشی نیز دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی عصر چهارشنبه در کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کارگروه در آموزش و پرورش استان خوزستان به عنوان اولین استان در سطح کشور با هدف رسیدن به یک الگوی توسعه‌ای راه اندازی شده است و لازم است در آموزش و پرورش سایر نقاط کشور نیز بسط داده شود.

وی با تأکید بر اهمیت استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مهم در کشور تصریح کرد: این گام از خوزستان آغاز شده است و یک فرصت استثنایی را از این جهت برای این استان فراهم کرده است که باید قدر دانسته شود.

کاظمی گفت: آموزش و پرورش خوزستان شایستگی این را دارد که از نظر «شاخص‌های آموزشی» در جایگاه برتر کشوری قرار بگیرد و ما از وقوع اتفاقات خوب در این استان استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین طرح ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان نباید از پرداختن به شاخص‌های «فرهنگی و تربیتی» غافل شد، عنوان کرد: اگر قرار باشد شاهد اتفاق مثبتی در حوزه «ارتقای شاخص‌ها» باشیم باید نوع نگاه ما تحقق تربیت تمام ساحتی باشد.

کاظمی افزود: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه «آسیب‌های اجتماعی» است و ما انتظار داریم که در تدوین این طرح نیازهای حوزه‌های «تربیتی و پرورشی» نیز دیده شود و نگاه کوتاه مدت، بلند مدت و اولویت‌های دقیق این طرح با در نظر گرفتن شاخص‌های «پرورشی و فرهنگی» تدوین شود.

وی در عین حال شاخص‌های آموزش و پرورش استان خوزستان را در حوزه «پرورشی و فرهنگی» مطلوب دانست و گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی دارای ۵۲ شاخص است که عملکرد آموزش و پرورش خوزستان در این شاخص‌ها موفق است.

کد خبر 4832788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha