۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۴

استاندار کرمانشاه:

۸۲۱ مدرسه در کرمانشاه سیستم‌گرمایشی نفتی دارند

 ۸۲۱ مدرسه در کرمانشاه سیستم‌گرمایشی نفتی دارند

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت:در حال حاضر ۸۲۱ مدرسه در استان دارای سیستم‌گرمایشی نفتی هستند.

به گزارش خبرنگاز مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز چهارشنبه در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر ۸۲۱ مدرسه در استان کرمانشاه سیستم‌گرمایشی نفتی دارند و این موضوع نه در دنیا و نه در جامعه قابل قبول نیست و یک ایراد و نقص محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس حتماً مبلغ مورد نیاز آن را از محل هدفمندی یارانه‌ها و اعتبارات استان تأمین می‌کنیم تا در هفته دولت سال ۹۹ شاهد بسته شدن پرونده این سیستم گرمایشی در مدارس استان باشیم چراکه این سیستم به لحاظ روحی و روانی بر دانش آموزان اثر منفی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه سال گذشته جزو استان‌های برتر در شورای آموزش و پرورش انتخاب شد، بیان داشت: آموزش و پرورش در سال ۹۶ توانست عکس العمل خوبی در مقابل شوک عظیم زلزله از خود نشان دهد.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: پس از زلزله نه تنها خللی در بحث آموزشی استان ما وارد نشد بلکه توانست از موقعیت استفاده کند و تهدید را تبدیل به فرصت کند.

احداث ۲۳۰ مدرسه در مناطق زلزله زده

بازوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در زلزله سال ۹۶ به ۷۸ مدرسه در استان آسیب جدی وارد شد که با تلاش‌های صورت گرفته و کمک خیرین توانستیم ۲۳۰ مدرسه احداث کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه تعدادی بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه وجود دارند لازم و ضروری است که در جلسه بعدی این موضوع به طور جدی بررسی شود.

وی ادامه داد: باید در مدارس به دانش آموزان درس خودباوری و اعتماد به نفس بدهیم چرا که اگر دانش‌آموزان اعتمادبه‌نفس نداشته باشند ضربه سختی به استان وارد می‌شود.

دانش آموزان سرمایه‌های بزرگ استان هستند

استاندار کرمانشاه از دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های بزرگ استان یاد کرد و بیان داشت: دانش آموزان دارای هوش بالایی هستند اما باید به آنها کمک شود که اگر هوشمندی توأم با خودباوری باشد بسیاری از نگرانی‌ها پایان می‌یابد.

بازوند خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا و استفاده نشده‌ای داریم که در گام دوم انقلاب راهبرد رهبرمعظم انقلاب این است که از این ظرفیت‌ها استفاده شود لذا دانشگاه‌ها باید بتوانند برای پیشرفت و توسعه استان دانشجو جذب کنند.

یکی از علت‌های عدم فرآوری و استفاده از ظرفیت معادن نداشتن نیروی متخصص بومی است

مدیر ارشد استان در ادامه یکی از علت‌های عدم فرآوری و استفاده از ظرفیت معادن را نداشتن نیروی متخصص بومی اعلام کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا نیروهای متخصصی را از بین جوانان استان به این منظور تربیت کنیم.

وی از ظرفیت بالای تجارت در استان به واسطه دارا بودن ۶ بازارچه مرزی سخن گفت و افزود: جوانان ما می‌توانند این ظرفیت را در استان شکل دهند و بسیاری از نگرانی‌های ما در رابطه با بیکاری جوانان حل و فصل شود.

بازوند خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه بیش از سه پتروشیمی و پالایشگاه داریم که باید برای احداث هنرستان پای کار بیایند.

وی در پایان بر هر چه باشکوه برگزار کردن جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکید کرد و گفت: این افراد در بحث زلزله کمک بسیار خوبی بودند و هرچه این مراسم را باشکوه برگزار کنیم کار زیادی برای آنها انجام نداده‌ایم.

کد خبر 4832916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha