۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶

رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان:

۹۳ صندوق اخذ رأی در دامغان ساماندهی می‌شود

۹۳ صندوق اخذ رأی در دامغان ساماندهی می‌شود

دامغان – رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان با تأکید بر لزوم اجرای انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم گفت: درمجموع ۹۳ صندوق اخذ رأی در این شهرستان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان پیش از ظهر یکشنبه در نشستی با اعضای ستاد اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان اظهار شدات: درمجموع ۹۳ صندوق اخذ رأی در دامغان برای انتخابات اسفندماه ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۶ صندوق اخذ رأی ثابت و ۲۷ صندوق سیار است، افزود: از این تعداد ۱۶ صندوق در بخش امیرآباد از توابع شهرستان دامغان قرارداد که ۱۱ صندوق سیار و پنج صندوق ثابت است.

تعیین یک بازرس برای هر ۴ شعبه اخذ رأی

رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان بابیان اینکه در روستاهای بخش مرکزی هشت صندوق ثابت و ۱۴ صندوق سیار است، اعلام کرد: ۵۳ صندوق ثابت نیز در شهر دامغان برای اخذ آرا مردم مهیا خواهد شد.

صمیمیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر برای هر چهار شعبه اخذ رأی یک بازرس و هر ۱۰ شعبه اخذ رأی یک سربازرس تعیین‌شده است، خاطرنشان کرد: هیئت بازرسی انتخابات به‌عنوان ناظر درونی وزارت کشور روند اجرای انتخابات را بررسی می‌کند.

وی بابیان اینکه سربازرسان و بازرسان در هیئت بازرسی انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه دامغان، در قبال قانون انتخابات و آرای مردم مسئول هستند، تصریح کرد: انتظار می‌رود این مسئولان تمام تلاش و قدرت خود را در اجرای صحیح قوانین و صیانت از حقوق مردم و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بگذارند تا حق کسی ضایع نشود.

برگزاری انتخابات سالم در اولویت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: صحت و سلامت درروند انتخابات با عالی‌ترین سطح مهم‌ترین رویکرد هیئت بازرسی انتخابات است و این مهم در حوزه انتخابیه دامغان با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

صمیمیان با اشاره به اینکه انتخابات پایه نظام است و مردم‌سالاری دینی با مشارکت مردم محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: همه متصدیان امر انتخابات باید کمک کنند تا انتخابات سالم، آرام و قانونمند با حضور گسترده مردم در شهرستان دامغان برگزار شود.

وی مراقبت در تطبیق هویت رأی‌دهندگان با اصل شناسنامه و کارت ملی را از دیگر وظایف مهم بازرسان انتخابات برشمرد و ابراز داشت: همکاری و هماهنگی با سربازرسان در راستای انعکاس به‌موقع گزارش تخلف‌ها و شناسایی شعبه اخذ رأی و تأکید بر حسن جریان و اجرای انتخابات از دیگر وظایف مهم بازرسان و اعضای ستاد اجرایی انتخابات محسوب می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان با اشاره به ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت کشور امور اجرای قانون انتخابات مجلس و مسئول حسن اجرای قانون انتخابات است و بدین منظور می‌تواند مأمورانی را برای بازرسی و کنترل انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت‌نام و اخذ رأی اعزام کند.

کد خبر 4835381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha