۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

شهروندان سابقه مواجهه با گردشگران بیمار خارج ازکشور را گزارش دهند

شهروندان سابقه مواجهه با گردشگران بیمار خارج ازکشور را گزارش دهند

همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهروندان هرگونه سابقه مواجهه با گردشگران و افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی داشته و خارج از کشور زندگی می‌کنند را گزارش کنند.

منوچهر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه موردی از ویروس جدید کرونا نه در ایران و نه در همدان گزارش نشده است، گفت: ویروس کرونا در تظاهر بالینی در خانواده بیماری‌های تنفسی قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر اینکه به لحاظ پیشگیری رعایت آداب تنفسی و شستشوی مکرر دست‌ها باید مورد توجه جدی باشد، گفت: افراد با هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی نباید به مکان‌های عمومی از جمله اداره و مدرسه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود، گفت: شهروندان باید هرگونه سابقه مواجهه با گردشگران و افرادی که سابقه بیماری‌های تنفسی دارند و خارج از کشور زندگی می‌کنند را گزارش کنند.

منوچهر کرمی گفت: در مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور با هماهنگی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت کارشناسان متخصص حضور دارند و به محض ورود هر گردشگری ارزیابی صورت می‌گیرد.

کد خبر 4838177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha