۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳

بدتر شدن اوضاع برای هواپیماساز آمریکایی

مودیز رتبه اعتباری بوئینگ را کاهش داد

مودیز رتبه اعتباری بوئینگ را کاهش داد

مؤسسه اعتبارسنجی مودیز به دنبال اعلام ضررهای مالی بوئینگ به علت زمین‌گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت، رتبه اعتباری آن و زیرمجموعه‌اش را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که به دنبال اعلام ضررهای مالی بوئینگ به علت زمین‌گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت، رتبه اعتباری آن و زیرمجموعه‌اش را کاهش داده است.

مودیز که یکی از برترین شرکت‌های اعتبارسنجی بین‌المللی محسوب می‌شود، رتبه اعتباری بوئینگ و شرکت سرمایه‌گذاری بوئینگ را از ای‌ای‌۳ به بی ای‌ای ۱ کاهش داد و هشدار داد بوئینگ و زیرمجموعه آن برای کاهش رتبه بیشتر تحت بررسی قرار دارند. هرچند این هواپیماساز موفق شد رتبه کوتاه‌مدت خود را در سطح «پرایم ۲» حفظ کند.

معاون اول مودیز و تحلیل‌گر ارشد آن، جاناتان روت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام درآمد بوئینگ در ۳ ماهه چهارم نشان داد این شرکت بیش از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت ضرر کرده و برای بهبود یافتن از بحران ۷۳۷ مکس، بیش از پیش به دریافت وام وابسته شده است.

این مؤسسه پیش‌بینی کرد بازسازی سیستم تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس ۳ سال برای این شرکت به طول بی‌انجامد که این خود نیازمند هزینه‌هایی اضافی می‌باشد. حتی اگر بوئینگ موفق شود تا اواسط ۲۰۲۰ این هواپیما را مجدداً به پرواز برگرداند، تأثیرات منفی آن منجر به ضرری ۱۰ میلیارد دلاری در ۲۰۲۰ خواهد شد.

کد خبر 4840953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha