برای کاهش اتکا به هواوی؛

آمریکا در پی تولید نرم افزار توسعه ۵G است

آمریکا در پی تولید نرم افزار توسعه ۵G است

طبق گزارشی جدید دولت آمریکا تصمیم دارد نرم افزاری برای توسعه فناوری ۵G بسازد و به این ترتیب از میزان اتکا به تجهیزات هواوی برای توسعه شبکه اینترنتی جدید کم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  گیزموچاینا،  هفته گذشته انگلیس و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند در توسعه زیربنای اینترنت۵G با هواوی همکاری کنند. این خبر روزنه امیدی برای این شرکت چینی بود.

این در حالی است که آمریکا مشغول کار روی یک استاندارد ۵G جایگزین است که با بقیه تجهیزات سخت افزاری نسل پنجم اینترنت منطبق می شود. آمریکا قصد دارد با چنین اقدامی برای توسعه فناوری ۵Gبیشتر به نرم افزاری خاص تکیه کند و به این ترتیب استفاده از تجهیزات هواووی را کاهش دهد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، کاخ سفید، دل و مایکروسافت معتقدند چنین نرم افزاری کلید توسعه نسل پنجم اینترنت است. بنابراین آمریکا سعی دارد با همکاری شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، دل و AT&T  یک نرم افزار استاندارد۵G برای شبکه های مخابراتی بسازد. ایده اصلی آن است که به توسعه دهندگان نرم افزار۵Gاجازه داده شود کدهایی برای تمام تجهیزات ۵G ( بدون در نظر گرفتن تولید کننده سخت افزار) بسازند و اجرا کنند.

در این گزارش اشاره شده شرکت های اروپایی مانند نوکیا و اریکسون نیز احتمالا  بخشی از این پروژه باشند.

در پاسخ به این گزارش اندی پوردی مدیر ارشد امنیتی هواوی در آمریکا می گوید: اگر آمریکا بخواهد سخت افزار و نرم افزارنسل پنجم اینترنت را به وسیله یک شرکت آمریکایی یا اروپایی بسازد،  دولت  مجبور خواهد شد این شرکت ها را تشویق کند برای دریافت لیسانس فناوری۵G هواوی با ما مذاکره کنند.

به گفته پوردی بدون حق مالکیت فکری هواوی فناوری که شرکت ها می سازند از لحاظ عملکرد یک تا ۲ سال عقب تر از هواوی خواهدبود. 

کد خبر 4845543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha