۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۳۲

در مراسم افتتاح حوزه علمیه مهریز مطرح شد؛

حوزه های علمیه با تربیت طلاب فاضل توطئه فرهنگی دشمن را خنثی کنند

حوزه های علمیه با تربیت طلاب فاضل توطئه فرهنگی دشمن را خنثی کنند

یزد ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حوزه های علمیه با تربیت طلاب دانشمند، فاضل و متدین می توانند توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح حوزه علمیه برادران حضرت امام صادق (ع) با اشاره به اینکه هم اکنون دشمنان با استفاده از حرکت‌های ضد فرهنگی علیه دین، اعتقاد، عزت، کمال، استقلال و انقلاب کشور ایران قیام کرده اند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بهترین مکان برای تربیت نسل انقلابی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه خیران می‌تواند بیشترین سرمایه گذاری خود را در حوزه‌های علمیه انجام دهند، افزود: در حوزه‌های علمیه باید طلاب عالم و فاضل تربیت شوند که توان مقابله با تبلیغات سو علیه کشور ایران را داشته باشند.

ناصری عنوان کرد: باید با برنامه ریزی درست، واقعیت‌های کشور را به درستی به مردم جهان اعلام کنیم تا دشمن با تبلیغات سو و غرض ورزانه خود، چهره کشور اسلامی ایران را مخدوش نکند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: هر فردی در تربیت، آموزش و یا فراهم کردن بستر افزایش طلاب فاضل تلاش کند در مسیر خدا گام برداشته و از این طریق می‌توان در مسیر پاسداری از خون شهدا گام برداشت.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز ظرفیت تربیت ۵۰۰ طلبه فاضل و عالم را دارد و کسانی که از این ظرفیت استفاده کنند، در آینده استعدادهای درخشان این شهرستان را تضمین کرده اند.

ناصری افزود: طلابی که از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل می‌شوند باید عابد، عالم و مفید برای جامعه باشند تا بتوانند اسلام را در همه جای دنیا تبلیغ کنند که این مطابق با مرام امام راحل و برخاسته از مرام امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) است.

وی گفت: برای اینکه ملت ایران بتواند در مقابل تبلیغات سو دشمن مقاومت کند، باید انسان‌های عالم و دانشمند که در مسیر انقلاب هستند را تربیت کنیم تا نسل آینده ما از تبلیغات سو در فضاهای مجازی پیدا کند.

ناصری ادامه داد: دشمنان اسلام همچون انگلیس اجازه ندادند تفکر، تعقل، تعهد و تدین در مدارس و دانشگاه‌های کشور ایران ترویج شود و متأسفانه اکنون روال به شکلی است که دانشگاه‌های کشور هر سال فارغ التحصیلان بیکار تربیت می‌کنند، فارغ التحصیلانی که نمی‌توانند یک کارآفرین مفید برای کشور خود باشند.

به گزارش مهر، حوزه علمیه برادران امام صادق (ع) در مساحتی با وسعت ۷ هزار مترمربع با هزینه خیرین، محمدرضا فلاح زاده استاندار سابق یزد و پیگیری‌های امام جمعه فقید مهریز، حجت السلام برهان در شش فاز ساخته شد.

کد خبر 4845884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha