۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵

در فرودگاه امام صورت گرفت؛

بهره برداری از آشیانه هواپیماهای پهن پیکر ایران ایر

بهره برداری از آشیانه هواپیماهای پهن پیکر ایران ایر

آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیماهای پهن پیکر این شرکت، در فرودگاه امام خمینی تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، صمد صباحی خسروشاهی اظهار داشت: آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیماهای پهن پیکر این شرکت، در فرودگاه امام خمینی تهران به بهره برداری رسید. پیش از این، همه هواپیماهای پهن پیکر این شرکت برای تعمیرات سبک (چک A) و چک نیمه سنگین به آشیانه‌های این شرکت به فرودگاه مهرآباد اعزام می‌شدند.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ادامه داد: با بهره برداری از آشیانه شماره یک هما در فرودگاه امام، از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از فرودگاه امام به مهرآباد و کاهش تعداد پروازهای هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیماها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیماها نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: این آشیانه هم اکنون برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیماهای پهن پیکری که پروازهای خارجی و دور برد دارند درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این کارگاه خواهیم بود.

صباحی خسروشاهی افزود: هم اکنون چک سبک یک فروند ایرباس ۳۳۰ این شرکت که جزو هواپیماهای برجامی ماست، به عنوان نخستین هواپیمای پهن پیکر در این آشیانه در حال انجام است و به زودی با پایان عملیات چک و تعمیر و تعویض قطعات فرسوده که مبتنی بر دستورالعمل شرکت سازنده این هواپیما و زیر نظر بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به نمایندگی از سازمان جهانی هوانوردی انجام می‌شود، مجوز پرواز مجدد این هواپیما صادر خواهد شد.

معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر گفت: از این پس با انجام چک‌های دوره‌ای هواپیماهای پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی و اعزام نشدن آن‌ها به فرودگاه مهرآباد، هزینه‌هایی که بابت تیک آف، لندینگ، اعزام کروی پروازی و صدمات ناشی از هر پرواز به هواپیما وارد می‌کند، کاهش می‌یابد.

صباحی افزود: پیشتر آشیانه شماره ۲ این شرکت در فرودگاه امام خمینی که برای تعمیرات هواپیماهای سبک اختصاص یافته است به بهره برداری رسیده بود.

کد خبر 4846915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha