۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸

معاون وزیر کار:

مهارت‌آموزی پایه اشتغال پایدار است

مهارت‌آموزی پایه اشتغال پایدار است

کرمانشاه_ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان‌هایی که نیازمند اشتغال‌زایی هستند، مهارت آموزی می‌تواند پایه اشتغال پایدار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، علی اوسط هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای دو پروژه شرکت کاشی اظهار داشت: در استانی مانند کرمانشاه که نیازمند اشتغال‌زایی است، مهارت آموزی می‌تواند پایه اشتغال پایدار باشد.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای به توسعه آن بخش از مشاغل حرفه‌ای که با جهت گیری های اقتصادی و توسعه‌ای این استان همسو و هماهنگ باشد، کمک می‌کند و تمام توان این مجموعه را در مسیر ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های نیروهای جوان و جویای کار به کار می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افراد باید به شکلی آموزش داده شوند که با تکیه بر استعداد، قابلیت و نوآوری خود، علاوه بر خوداشتغالی، بتوانند جذب واحدهای تولیدی استان شوند و با ارتقای کیفی محصولات تولیدی، زمینه افزایش توان رقابتی این واحدها را فراهم کنند.

این مسئول با تاکید بر این نکته که استان کرمانشاه نیازمند یک جهش در عرصه اشتغال است در ادامه یادآور شد: خوشبختانه در حوزه اشتغال این اتفاق افتاده و استاندار کرمانشاه توانسته است در سخت‌ترین شرایط مالی کشور، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه‌ها جذب کند که یک فرصت بی‌بدیل و ارزشمند برای ایجاد شغل‌های جدید فراهم کرده است.

وی با تاکید بر لزوم مهارت آموزی به جوانان جویای کار افزود: باید همه ظرفیت‌ها را به کار گیریم تا دیگر هیچ نیروی کار فاقد مهارتی در استان وجود نداشته باشد و در گام بعدی این نیروی کار ماهر را به کشورهای همسایه بفرستیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه توسعه و تجهیر کارگاه‌ها و ایجاد دپارتمان‌های تخصصی منطبق با قابلیت‌های منطقه‌ای را از جمله دستاوردهای این سازمان دانست و گفت: تمرکز زدایی از امکانات ملی و سرازیر کردن آن‌ها به استان‌هایی که از پایه مهارتی ضعیف و نرخ بالای بیکاری برخوردار هستند از جمله ضرورت‌های برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول تصریح کرد: پشتیبانی از کارآفرینان توانمند بخش خصوصی و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای مدیرانی مانند مهندس بازوند از وظایف این مجموعه است.

هوشنگ بازوند نیز در این آئین اظهار داشت: پروژه توسعه کارخانه کاشی یک طرح بسیار بزرگ است که در راستای ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و همچنین توسعه صادرات استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: طرح توسعه محور سازان نیز از جمله طرح‌های ارزشمند استان محسوب می‌شود. خوشبختانه در سال رونق تولید شاهد هستیم جوانان کرمانشاهی بسیاری از قطعات مورد نیاز خودروهای گروه تولیدی سایپا را در این مجموعه تولید می‌کنند که کار بسیار ارزشمندی است و به آن افتخار می‌کنیم.

این مدیر ارشد استان ادامه داد: خوشبختانه در سفر اخیر مدیران عامل بانک‌ها، توافق نامه‌ای در برگیرنده ۱۲۰ طرح با ۳,۶۵۰ میلیارد تومان تنظیم شد.

وی تاکید کرد: این توافق نامه‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند تا بتوانیم از طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زا حمایت کنیم و مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم.

بازوند در ادامه با بیان این مطلب که طرح‌های به بهره برداری رسیده در سال جاری از لحاظ اعتباری در مقایسه با سال گذشته از یک افزایش چشمگیر برخوردار هستند در ادامه عنوان کرد: امسال ۱۱۶۲ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به بهره برداری رسیدند و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح‌ها علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی کشور و تحریم‌های گسترده دشمنان اتفاق افتاده است.

کد خبر 4848570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha