۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۶:۱۵

/ نگاهی به وضعیت فعالیت بازیگران سینمای ایران - 2 / غلامرضا موسوی:

شرایط ستاره بودن با ستاره ماندن تفاوت دارد

شرایط ستاره بودن با ستاره ماندن تفاوت دارد

تهیه کننده با سابقه سینمای ایران معتقد است: "چهره شدن و چهره ماندن در سینما شرایطی متفاوت دارد. در این میان، ستاره ماندن بازیگران فیلم‌ها در گرو تعامل آنها با دیگر بخش‌های سینماست."

سید غلامرضا موسوی درباره شرایط فعالیت بازیگران سینمای ایران به خبرنگار مهر گفت: "گاه یک بازیگر بر اثر یک اتفاق یا حضور در یک فیلم خاص تبدیل به چهره یا به عبارتی ستاره سینما می شود، اما مسئله اصلی این است اگر کسی ستاره شد، در ادامه فعالیت خود بتواند ستاره بماند و به روند موفقیت های خود ادامه دهد. نوع انتخاب فیلم ها، مراوده با مردم و همکاران و هوشمندی بازیگر برای چهره ماندن اهمیت زیادی دارد."

وی خاطر نشان کرد: "بازیگرانی که در سینما مشهور می شوند، باید افرادی خوددار باشند و موقعیت خود را به خوبی شناسایی کنند و در حرفه خود سابقه طولانی داشته باشند. به این وسیله احتمال ماندگاری خود را افزایش می دهند. افرادی که به سرعت چهره شده اند، اما در مقطعی نتوانسته اند ارتباط خود را با سینمای حرفه ای تعریف کنند، به سرعت فراموش شده اند."

این تهیه کننده با اشاره به اینکه برخی اتفاقات، ستاره ها را دوباره به فعالیت در سینما بازمی گرداند، اظهار داشت: "برخی از بازیگران که در دوره زمانی خاص انتخاب های موجه انجام نمی دهند و تا حدودی فراموش می شوند، گاه با بازی در یک فیلم برگزیده دوباره به جایگاه خود بازمی گردند. در این زمینه یک چهره شناخته شده باید دقت کافی داشته باشد و به این مسئله توجه کند که چگونه به کارش ادامه می دهد."

موسوی ادامه داد: "تعدادی از بازیگران گاه دچار افراط و تفریط می شوند. به این مفهوم که به اندازه ای سراغ فیلم هایی با مخاطب خاص می روند که ارتباط با مخاطب عام را از دست می دهند. مسئله اینجاست که فیلم هایی که مخاطب عام دارند بازیگران را تبدیل به ستاره می کنند و نقش پردازان سینما باید بتوانند در زمینه حضور در آثار مختلف تعادل به وجود بیاورند تا امکان ماندگاری خود را افزایش بدهند."

وی در مورد مسئله درخواست دستمزدهای بالا توضیح داد: "بعضی از ستاره های سینمای ایران وقتی به اوج می رسند، ارتباط هایشان یک سویه می شود. به همین خاطر کارگردان ها وقتی امکان جایگزینی پیدا می کنند، آنها را کنار می زنند. در این میان مسایل مادی و معنوی در یک سطح مطرح است. اصولا" سینما هنر برقراری ارتباط است و سینماگران باید بتوانند درون خود ارتباطی منطقی و صحیح داشته باشند."

این تهیه کننده توجه سینمای ایران به یک ژانر مشخص در دوره های مختلف را چندان مهم ندانست و گفت: "ما هر سال تعدادی فیلم داریم که در ژانرهای مختلف ساخته می شوند. گاهی امکان دارد در یک ژانر تعداد بیشتری فیلم تولید شود. اما ارتباط چندانی به کم کار شدن بازیگران شناخته شده سینما ندارد."
کد خبر 484953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha