۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه عنوان کرد:

اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس یازدهم در کرمانشاه

اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس یازدهم در کرمانشاه

کرمانشاه_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس یازدهم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم الهی تبار ظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۳ درصد از داوطلبین نمایندگی مجلس در این استان توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۵۸ کاندیدا از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند و با توجه به انصراف یک نفر از آنها در حال حاضر ۱۵۷ نفر کاندید در استان برای تصاحب ۸ کرسی مجلس در ۶ حوزه انتخابیه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این یعنی به ازای هر کرسی ۲۰ نفر رقابت می‌کنند.

این مسئول در خصوص اعلام زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴ بهمن ۹۸ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱ اسفند ۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه تعداد یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که تعداد ۵۸ هزا و ۲۸۰ نفر از آنها رأی اولی هستند.

الهی تبار بیان داشت: ۱۵۶۸ شعبه اخذ رأی در استان کرمانشاه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۷۱ نفر، اسلام آباد غرب و دالاهو، ۲۰ نفر، کنگاور، صحنه و هرسین ۱۹ نفر، سنقر و کلیایی ۱۹ نفر، پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۴ نفر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر با هم رقابت می‌کنند.

این مسئول گفت: در این دوره از انتخابات تمامی شعب اخذ رأی مجهز به سیستم‌های احراز هویت یکسان شده اند که توسط وزارت کشور تهیه شده و با ورود کد رأی دهنده مشخصات فرد دارای رؤیت خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه با تخلفات تبلیغاتی برخورد جدی می‌شود، تصریح کرد: موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی در قانون ذکر شده است و با کسانی که کرامت انسانی و شأنیت انتخابات را زیر سوال می‌برند برخورد جدی خواهد شد.

فعالیت کاندیداها در ایام تبلیغات به شدت تحت نظر است

این مسئول ادامه داد: بحث خرید و فروش آرا یکی از تخلفاتی است که قانونگذار به آن اشاره کرده است و از دغدغه‌های ما به حساب می‌آید به کسانی که به این بحث ورود پیدا کنند به طور عمده از دلالان هستند که دستگاه قضائی آمادگی خود را جهت برخورد در این راستا اعلام کرده است.

الهی تبار خاطر نشان کرد: فعالیت کاندیداها در ایام تبلیغات به شدت تحت نظر است و هرگونه تخلف می‌تواند در رد صلاحیت آنها تأثیرگذار باشد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده این موارد مستندات خود را به دفتر شورای نگهبان در استان و دفاتر شهرستان‌ها اطلاع دهند و تخلفات هم از طریق سیستم قضائی و هم توسط هیئت‌های اجرایی رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص فعالیت کاندیداها در فضای مجازی گفت: کاندیداها باید مراقب باشند چرا که هر چه در فضای واقعی جرم است در فضای مجازی نیز همین حکم را دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین گفت: در مجموع ۱۳ جبهه از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مستقر در وزارت کشور مجوز دریافت کردند که هر کدام هدفی را برای عملیات‌های سیاسی دنبال می‌کنند از جمله آنها جبهه ائتلاف ایران اسلامی، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، جبهه ایستادگی ایران اسلامی، جبهه تحول گرایی ایران، جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم، جبهه مردمی نیروهای انقلابی و … هستند.

این مسئول تاکید کرد: کسانی که به پای صندوق رأی می‌روند، رأی دادن خود را به پایان ساعات قانونی موکول نکنند چرا که رأس ساعت ۱۲ شب رأی گیری سامانه بسته خواهد شد.

الهی تبار خاطرنشان کرد: شعار ما در انتخابات این دوره قانونمداری، بی‌طرفی، سلامت، رقابت و مشارکت است که باید همه به آن اهتمام داشته باشیم.

استفاده از منابع دولتی برای انتخابات ممنوع است

وی گفت: در راستای رقابتی کردن انتخابات تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که بتوانیم شاهد حضور تعداد بیشتری از کاندیداها در فضای انتخابات باشیم که قطعاً دستاورد آن مشارکت همگانی خواهد بود که می‌توانیم سرمایه اجتماعی خود را به نمایش بگذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین استفاده از منابع دولتی برای انتخابات را ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از این‌منابع در مؤسسات عمومی، نهادهای حاکمیتی، تریبون‌های نظام، صدا و سیما و … ممنوع است و اگر خلافی در این راستا صورت بگیرد با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مردم غیور استان جهت شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: اقتدار کشور جمهوری اسلامی ایران بر اراده مردم استوار است و مردم در این راهپیمایی اقتدار خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و شاهد هستیم پس از ۴۱ سال از انقلاب همچنان مردم قدرت نرم جمهوری اسلامی را با شکوه به نمایش می‌گذارند.

کد خبر 4851471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha