۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی:

نمایندگان منتخب مردم خراسان جنوبی در یازدهمین دوره مجلس مشخص شدند

نمایندگان منتخب مردم خراسان جنوبی در یازدهمین دوره مجلس مشخص شدند

بیرجند- رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: بعد از اتمام مرحله شمارش آرا، نماینده‌های منتخب مردم استان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، خوش خبر در تشریح این خبر متذکر شد: مردم خراسان جنوبی با مشارکت بالایی در انتخابات، نماینده‌های خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.

وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات در استان خراسان جنوبی بیش از ۵۶۰ هزار نفر بوده است

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۱۵۵ هزار و ۵۰۵ رأی مأخوذه، حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف ۷۲ هزار و ۸۷۲ رأی کسب کرد.

خوش خبر افزود: مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه از مجموع ۵۲ هزار و ۱۵۳ رأی مأخوذه، ۱۷ هزار و ۳۴۱ رأی مردم را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: مجید نصیرایی نیز از مجموع ۸۴ هزار و ۷۴ رأی مأخوذه با کسب ۳۷ هزار و ۳۳۴ رأی، نماینده منتخب مردم در شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان، بشرویه شد.

به گفته وی؛ در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه هم سلمان اسحاقی با ۲۱ هزار و ۹۳۴ رأی از مجموع ۷۵ هزار و ۷۴۴ رأی، بیشترین آرا مأخوذه را کسب نمود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در ادامه به تشریح بندهای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت ۲ روز برای قبول شکایت‌ها آماده می‌باشد.

خوش خبر افزود: به استناد تبصره‌های ۲،۱ و ۳ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت ۷ روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم دارند.

وی تأکید کرد: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

به گفته وی؛ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

کد خبر 4859788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha