۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹

سردار رحیمی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد

عدم وجود الزام قانونی پیوست امنیتی برای شهرسازان

عدم وجود الزام قانونی پیوست امنیتی برای شهرسازان

رئیس پلیس پایتخت گفت: چون در قانون الزام به پیوست‌های امنیتی و انتظامی برای ایجاد شهرسازی و شهرک‌های جدید نیست، شهرسازان تمایلی برای پرداختن به این موضوع و هزینه کردن در این زمینه ندارند.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنگامی که شهرسازان یک شهرک ایجاد می‌کنند (مانند شهرک پردیس با ۱۰۰۰ واحد مسکونی) حتماً باید در فرآیند ایجاد این شهرک، مسائل مختلفی مانند مسائل علمی، امنیتی، آموزش و پرورش، بهداشت و … را هم در نظر بگیرند.

وی افزود: در طرح‌هایی که شهر سازان دارند، خیلی از موارد ذکر شده را در نظر گرفته و عملی می‌کنند اما وقتی پای امنیت به میان می‌آید، چون در قانون الزام به پیوست‌های امنیتی و انتظامی برای ایجاد شهرسازی و شهرک‌های جدید نیست، تمایلی برای پرداختن به این موضوع و هزینه کردن در این زمینه ندارند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به گلایه‌های مطرح شده در صحن شورای شهر تهران گفت: من در صحن شورا هم گفته‌ام که میلیاردها تومان برای توسعه و آبادانی شهر هزینه می‌کنیم اما پای امنیت که به میان می‌آید، فقط حرفش را می‌زنیم. از اعضای شورا سوال کردم «بودجه‌ای که برای پیوست‌های امنیتی و انتظامی در شورا تصویب می‌کنید، چقدر است؟» البته خودم هم پاسخ آن را دادم که رقم این بودجه دقیقاً صفر است.

رحیمی تصریح کرد: امنیت، پایه و مبنا است ولی در عمل، هیچ‌گونه توجهی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت نمی‌شود. در شرایطی که سرمایه‌گذاری در امنیت یعنی سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۱ سال پیش هم در شورای عالی امنیت ملی و هم شورای امنیت تصویب شده است که برای تهران ۴۰ کلانتری ایجاد شود.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس همین مصوبه، ساختارش را ایجاد کرده است؛ یعنی جذب نیرو داشته، خودرو، سلاح و دیگر لوازم مورد نیاز را تأمین کرده است اما همچنان هیچ کلانتری احداث نشده و فریاد ما به جایی نمی‌رسد.

کد خبر 4860628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha