۶ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۰۶

استاندار زنجان:

دستگاههای اجرایی برای پیشگیری ازحوادث آموزش رامدنظرقرار دهند

دستگاههای اجرایی برای پیشگیری ازحوادث آموزش رامدنظرقرار دهند

زنجان- استاندار زنجان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیشگیری از حوادث و به خصوص بیماری کرونا آموزش و مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، بر آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای مقابله با بحران احتمالی تاکید کرد و گفت: راهکاری لازم برای نحوه مقابله با مسیر سیلاب‌های احتمالی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بارندگی، سیل و شیوع ویروس کرونا حوادثی است که در تمام دنیا اتفاق افتاده و مختص ایران نیست، اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه بر روی ذهن مردم کار می‌کنندو این باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی مردم می‌شود.

استاندار زنجان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیشگیری از حوادث و به خصوص بیماری کرونا آموزش و مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

حقیقی ابراز کرد: دبیرخانه ستاد مدیریت بحران استان ظرف ۲۴ ساعت آینده، لیست کامل تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از بخش دولتی و بخش خصوصی برای مقابله با بحران احتمالی پیش رو را مشخص کندتا در مواقع ضروری استفاده شود.

وی افزود: برای کاهش خسارت در بحران‌ها علاوه بر مدیران، مردم هم باید مواردی را رعایت کرده و با دستگاه‌های اجرایی همکاری بکنند.

حقیقی تصریح کرد: واحدهای مسکونی و مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی در مسیر رودخانه و سیلاب قرار داشت و مقرر بود تخلیه شوند نیز شناسایی شده و اخطار لازم داده شود و اگر تخلیه نکردند باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در اسرع وقت، دامداری‌های سنتی و خشتی در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها را شناسایی و نسبت به تخلیه آن‌ها اقدام لازم را مد نظر قرار دهد.

حقیقی بر آموزش‌های عملیاتی و کاربردی تأکید کرد و افزود: توجه به این امر مهم باعث ارتقای ارائه خدمات به حادثه دیدگان می‌شود.

وی یاد آورشد: خدمات امدادگران در مواقع بحرانی و حوادث به حادثه دیدگان بسیار مطلوب است و باید برای آموزش‌های عملیاتی و کاربردی برنامه‌ریزی شود.

حقیقی با بیان اینکه رسانه‌ها در مواقع ضروری رسالت بسیار مهمی دارند، گفت: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی را به مردم بدهند تا رسانه‌ها بیگانه بر ذهن مردم خطور نکنند.

کد خبر 4862432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha