۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱

ترامپ: هند از توافق آمریکا با طالبان حمایت می‌کند

ترامپ: هند از توافق  آمریکا با طالبان حمایت می‌کند

دونالد ترامپ که در جریان سفر هند به سر می‌برد، در سخنانی اعلام کرد که هند از توافق صلح با طالبان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که به هند سفر کرده است، در سخنانی اعلام کرد که هند از توافق صلح با طالبان در افغانستان حمایت می‌کند.

ترامپ در ادعاهای خود در هند، به تکرار ادعاها و اتهامات پیشین علیه ایران و سردار «شهید قاسم سلیمانی» پرداخت و از عملکرد تروریستی خود در ترور فرمانده سپاه قدس دفاع کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنانش به موضوع جنجالی روسیه و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به صورت غیرمستقیم اشاره کرده و بدون اشاره به نام کشور روسیه گفت: هیچ کشوری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نه در گذشته و نه در آینده دخالت نکرده و نخواهد کرد.

دونالد ترامپ همچنین مدعی نقش خود در مبارزه با تروریست شد و افزود که به اعتقاد او تا کنون هیج کس دیگری به اندازه او علیه تروریست مبارزه نکرده است.

جنگ در افغانستان نیز از دیگر موضوعات مورد اشاره ترامپ در سخنان خود در هند بود و او در این ارتباط امدعی شد: ما می‌توانستیم به آسانی با کشتن میلیون‌ها نفر در جنگ افغانستان پیروز شویم؛ اما من چنین چیزی نمی‌خواهم.

ترامپ با کنایه به دیگر مقامات سابق آمریکا همچنین این را نیز گفت که دولت‌های قبلی آمریکا در تلاش برای دستیابی به یک توافق با طالبان بودند، اما آن در این مسیر موفق نشدند.

کد خبر 4863112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha