۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲

سردار حسینی اعلام کرد

آمادگی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور برای کنترل کرونا

آمادگی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور برای کنترل کرونا

معاون بهداد ناجا گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله و کنترل کرونا ویروس جدید در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد رضا حسینی اظهار کرد: این اولین باری نیست که با اپیدمی بیماری کرونا ویروس‌ها مواجه می‌شویم، انواع دیگر این ویروس طی دو دهه گذشته به شکل ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ و ویروس مرس در سال ۲۰۱۲ در چین و عربستان شیوع پیدا کرده بود و امسال شاهد شیوع ویروس جدید کرونا بنام "کوید ۲۰۱۹" هستیم که با وجود سرعت بالای انتقال، میزان مرگ و میر آن به مراتب کمتر از اپیدمی سایر ویروس‌های خانواده کرونا است.

وی ادامه داد: این بیماری با همان علائم آنفلوآنزا از جمله تب بالای ۳۸ درجه، درد عضلانی و خستگی بروز می‌کند و مردم با وجود رعایت بهداشت فردی و مراقبت‌های پیشگیرانه نباید نگران ابتلاء به این بیماری باشند.

معاون بهداد ناجا با اشاره به اینکه خوشبختانه بیماری زایی کرونا ویروس جدید در افراد زیر ۱۰ سال نادر است، خاطرنشان کرد: افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های مزمن تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی، افراد تحت شیمی درمانی و دیابت پیشرفته بیش از دیگران باید ملاحظات پیشگیرانه و مراقبتی را رعایت کنند.

وی به افراد دارای علائم سرماخوردگی توصیه کرد در منزل استراحت کنند و مصرف بیشتر مایعات، میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

حسینی همچنین توصیه کرد: مردم از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت‌های بین شهری و دست دادن، روبوسی کردن اجتناب کرده و شستشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون را مورد توجه قرار دهند.

معاون بهداد ناجا در ادامه با اشاره به در دستور کار بودن اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا در یگان‌های ناجا تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ما برای مقابله و کنترل کرونا ویروس جدید در سطح مطلوبی قرار دارد و ضمن تشدید اقدامات نظارتی و تمهیدات پیشگیرانه در خصوص بهداشت فردی و گندزدایی اماکن مختلف یگان‌های ناجا، آموزش‌های چهره به چهره به کارکنان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4864546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha