۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ملی‌پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش‌رو دارم

ملی‌پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش‌رو دارم

آزادکار طلایی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا معتقد است برای رسیدن به المپیک راه سخت و رقبای بسیار توانمندی را پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، «مجتبی گلیج» ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شد. او در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. در این مرحله هم با نتیجه ۱۲ بر ۲ ماگومد موسی‌یف دارنده از قرقیزستان را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. در فینال هم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ساتیوارت کادیان از هند گذشت و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

مجتبی گلیج یکی از مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای رسیدن به المپیک است و همپای دیگر مدعیان این وزن از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدفش دریغ نمی‌کند. وی در همین راستا با اظهار رضایت از عملکردش در رقابتهای قهرمانی آسیا به خبرنگار مهر گفت: خیلی خوشحالم که توانستم ضمن کسب مدال طلا، گامی هم در جهت قهرمانی تیم ملی ایران بردارم. به جرأت می‌توان گفت سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود که همه دیدند مدال‌های طلا هم به نوعی در بین مدعیان تقسیم شد.

وی تصریح کرد: من هم مثل تمامی ورزشکاران ملی آرزویی جز حضور در المپیک ندارم اما به خوبی می دانم برای رسیدن به این هدف راه سخت پر فراز و نشیبی دارم. در وزن من چندین مدعی آماده و باانگیزه حضور دارند که دستیابی به دوبنده تیم ملی را بسیار سخت خواهد کرد.

قهرمان کشتی آسیا در پایان گفت: در حال حاضر باید ابتدا سهمیه وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات گزینشی المپیک در آسیا کسب شود که این مساله بسیار مهم و سرنوشت ساز است. البته مسابقات گزینشی المپیک در قرقیزستان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و هنوز مشخص نیست چه زمان و در کدام کشور برگزار خواهدشد. من سعی خواهم کرد در این مدت تمریناتم را ادامه دهم تا در صورت صلاحدید کادر فنی، هر زمان که لازم شد به عنوان یکی از مدعیان این وزن در مسابقات گزینشی به میدان بروم. در نهایت امیدوارم هر تصمیمی که کادر فنی در این خصوص اتخاذ می‌کند و هر نماینده ای که در وزن ۹۷ کیلوگرم به گزینشی اعزام شود به نتیجه مطلوبی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از محمدحسین محمدیان (مازندران) علیرضا کریمی (البرز) مجتبی گلیج (مازندران) و علی شعبانی (مازندران) به عنوان مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم در اردوی تیم ملی دعوت بعمل آورد که البته این اردو به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

کد خبر 4865445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha