۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷

خسارت ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت علائم جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

خسارت ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت علائم جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از خسارت بیش‌از ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت علائم جاده ای نصب شده در محورهای مواصلاتی این استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد از خسارت بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت تابلو، علائم هشدار دهنده، نرده‌ها و تجهیزات پل‌ها، گاردریل ها و سایر تجهیزات ایمنی نصب شده در محورهای مواصلاتی این استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش مؤثری بر عهده داشته و زبان گویای جاده‌ها به شمار می‌روند، اظهار داشت: همکاران این اداره کل همواره تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگه‌داری روشنایی محورها، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرتصادف، خط کشی و لکه گیری، شستشو و ترمیم علائم و آزاد سازی حریم جاده‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند تا با افزایش ضریب ایمنی تردد، شاهد کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تخریب و سرقت تابلوها و علائم هشدار دهنده رانندگی را از معضلات جاده‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران در افزایش ایمنی راه‌ها، متأسفانه برخی افراد سودجو با تخریب و سرقت علائم، علاوه بر خسارت ریالی، موجب سردرگمی رانندگان در جاده و پایین آمدن ایمنی تردد می‌شوند.

وی گفت: این اداره کل علاوه بر جایگزین کردن علائم سرقت شده، پیگیری قضائی در برخورد با متخلفان و همچنین فرهنگ سازی برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

کرد بیان کرد: جای بسی تأسف است که علائم راهداری سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک خرید و فروش می‌شود در حالی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود، متحمل می‌شود.

کد خبر 4867672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha