۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷

نصب شبکه‌ای از دوربین‌ها برای کشف مکان شهاب سنگ‌ها

نصب شبکه‌ای از دوربین‌ها برای کشف مکان شهاب سنگ‌ها

گروهی از محققان انگلیسی با نصب شبکه ای از دوربین ها در ۱۰ منطقه از این کشور سعی دارند شهاب سنگ هایی که در این کشور سقوط می کنند را بیابند و تحلیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان انگلیسی در دانشگاه گلاسگو و امپریال کالج لندن شبکه ای از دوربین‌ها را راه اندازی کرده‌اند تا شهاب سنگ‌هایی که در خاک انگلیس سقوط می‌کنند را رصد و آنها را مکان یابی کند.

این شبکه دوربین که در ۱۰ منطقه مختلف نصب می‌شوند به محققان کمک کنند تا گروه‌های جستجو برای یافتن شهاب سنگ‌ها ارسال و سپس آنها را تحلیل کنند.

مطالعه نمونه‌های شهاب سنگ به محققان کمک می‌کند چشم اندازی دقیق‌تر به فرایندهای تشکیل سیارات و درکل منظومه شمسی دست یابند.

شبکه مذکور UK Fireball Network نام گرفته و هر گونه نشانی از آتش بازی طبیعی را رصد می‌کند. این آتش بازی طبیعی مربوط به سوختن سنگ‌های فضایی طی گذر از اتمسفر زمین است.

ماه گذشته نخستین نمونه چنین آتش بازی توسط دوربین‌ها در واشنگتن بروگ در رصدخانه مولارد واقع در منطقه کمبریج شایر انگلیس رصد شده است.

هرچند قطعات شهاب سنگ‌های این رویداد در دریای شمال سقوط کردند، اما محققان امیدوارند شهاب سنگ‌های بعدی روی خشکی سقوط کنند تا داوطلبان راحت تر بتوانند سنگ‌ها را جمع آوری کنند.

کد خبر 4869008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شایان IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      0 0
      هر چه سریعتر تمام کشور ها اعلام کننن موشک کروز بالستیک هیدزوژینی هر چی دارن شلیک کنن تا نرسیده ب زمین توی هوا منفجر شه حداقل ب قطعات ریز ب زمین بخوره اینطوری نمیریم من ۲سال پیش خواب اینو دیدم باورم نم