۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۲۶

در نشست محرمانه شورای امنیت؛

پنج کشور اروپایی آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند

پنج کشور اروپایی آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند

انگلیس به همراه چهار کشور اروپایی عضو شورای امنیت آزمایشهای موشکی کره شمالی را به مثابه اقدامی تحریک آمیز و ناقض قطعنامه های سازمان ملل محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، استونی و بلژیک روز پنج شنبه در نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل با طرح موضوع آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی، این آزمایشها را به عنوان «اقدامی تحریک آمیز و ناقض قطعنامه های سازمان ملل» محکوم کردند.

در بیانیه ای که متعاقب برگزاری این نشست صادر شد، اعضای اروپایی این شورا به همراه انگلیس از دولت کره شمالی خواستند تا به منظور خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ و برداشتن گامهایی ملموس برای توقف برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک بالستیک، در گفتگوهایی توأم با حسن نیت با دولت آمریکا شرکت کند.

در بیانیه مشترک این پنج کشور اروپایی آمده است: «تداوم [اقدامات] تحریک آمیز با خطر تضعیفِ چشم اندازها برای یک گفتگوی موفقیت آمیز همراه است. بسیار مهم و حیاتی است که شورای امنیت از اجرای کامل قطعنامه های مصوب خود و همچنین تداوم یافتن تحریمها اطمینان یابد».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین المللی می خواهیم که به تعهدات در خصوص اجرای دقیق این تحریمها پایبند بماند».

بیانیه مشترک این پنج کشور اروپایی علیه آزمایشهای موشکی کره شمالی در حالی صادر می شود که کشورهای چین و روسیه ضمن اعلام نگرانی در مورد زیان و آسیب وارده از محل این تحریمها بر شهروندان کره شمالی، نسبت به کاستن از برخی محدودیتها جهت کمک به رفع بن بست موجود در گفتگوهای هسته ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ ابراز امیدواری کردند.

لازم به ذکر است که کره شمالی دوشنبه گذشته پس از وقفه ای سه ماهه دو فروند موشک کوتاه برد را بطور آزمایشی به سمت سواحل شرقی این کشور پرتاب کرد. این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان آزمایش «سکوهای پرتاب راکت چندگانه و فوق بزرگ» در ۲۸ نوامبر سال گذشته است.

کد خبر 4871238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha