۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۴۷

سهم ۵۶۰ میلیارد تومانی سیستان و بلوچستان از تبصره ۱۸ بودجه

سهم ۵۶۰ میلیارد تومانی سیستان و بلوچستان از تبصره ۱۸ بودجه

زاهدان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم این استان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه ۵۶۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سهم این استان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه ۵۶۰ میلیارد تومان بوده که نتیجه تزریق آن به فعالیت‌های تولیدی فراهم شدن زمینه برای اشتغال مردم منطقه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هدف از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اجرای برنامه اشتغال و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جذب این اعتبار تمامی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان تا پایان هفته باید مسائل و مشکلات فرا روی جذب را اعلام کنند زیرا در صورت عدم جذب منابع به سایر بخش‌ها اختصاص خواهد یافت.

زنگنه گفت: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه حاوی ۸ برنامه تولید و اشتغال یعنی سیاست‌های فعال بازار کار، بافت فرسوده شهری، بخش کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی، شرکت دانش بنیان، صنعت معدن و حمل و نقل ریلی برون شهری بوده که در این میان سهم استان ۵۶۰ میلیارد تومان معادل ۳.۶ درصد از کشور است.

وی بیان کرد: برای شفاف سازی و نظارت بر این بودجه در زمینه اشتغال و تولید وزارت جهاد کشاورزی سامانه سیتا، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی سامانه کارا، وزارت صنعت و معدن سامانه بهین سال و بازآفرینی شهری سامانه‌پایش را راه اندازی کرده‌اند.

کد خبر 4878437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha