۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳

معاون وزیر بهداشت

۹۰ درصد مبتلایان به کرونا با استراحت در منزل بهبود می یابند

۹۰ درصد مبتلایان به کرونا با استراحت در منزل بهبود می یابند

معاون وزیر بهداشت، گفت: حدود ۹۰ درصد کسانی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند به هیچ دارویی نیاز ندارند و می‌توانند در منزل استراحت کنند و بهبود یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ملک زاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، افزود: بر اساس مطالعاتی که تاکنون بر روی ویروس «کرونا» انجام شده است با اطمینان می‌توانیم بگوییم که داروهای ضد ویروس به ویژه «تامی فلو» هیچ گونه تأثیری در پیشگیری و یا معالجه افراد در معرض این ویروس ندارد.

وی از مردم خواست داروی «تامی فلو» را برای این ویروس استفاده نکنند.

ملک زاده تاکید کرد: این دارو عوارض گوناگونی از جمله کم کردن اشتها دارد در صورتی که مبتلایان به بیماری «کرونا» باید خوب غذا بخورند.

وی اضافه کرد: تحقیقات بر روی داروهای جدیدتر را آغاز کردیم و اگر دارویی مؤثر باشد رسماً اعلام و تهیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ملک زاده افزود: ممکن است برای برخی افراد، دارویی را که در کشورمان هم تولید می‌شود به نام «کلروکوئین» استفاده کنیم و یا مسکن‌هایی که ممکن است به آنها کمک کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: علائم بیماری اکثر قریب به اتفاق مبتلایان به بیماری کرونا در مدت یک هفته کاهش می‌یابد و در هفته دوم، درمان می‌شوند و به هیچ دارویی نیاز ندارند.

ملک زاده افزود: بیشتر نسخه‌های مربوط به استفاده از داروی «تامی فلو» به دستورالعمل ابتدایی درمان بیماری آنفلوانزا بر می‌گردد و اکنون این دستورالعمل، تغییر و وزارت بهداشت هم آن را ابلاغ کرده است بنابراین از پزشکان هم تقاضا می‌کنیم این دارو را برای بیماران کرونا نسخه نکنند.

وی گفت: یکی از مشخصات ویروس کرونای جدید، میزان بالای سرایت آن است که ۱۰ برابر آنفلوانزا است و در نتیجه در مدت کوتاهی به تعداد بیماران، اضافه می‌شود.

ملک زاده درباره شیوه‌های مقابله با بیماری کرونا در کشورهای مختلف، گفت: این شیوه‌ها به ملاحظات متفاوت کشورها از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در کشورهایی مانند چین و جنوب شرق آسیا به گونه‌ای است که مردم از دولت و حکومت، خیلی خوب اطاعت و توصیه‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند و مردم نظم پذیر هستند و این موضوع در فرهنگ ما ضعیف‌تر است.

معاون وزیر بهداشت از مردم خواست توصیه‌ها و دستورات وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری را جدی بگیرند.

ملک زاده با بیان اینکه کلید کنترل این بیماری ماندن در خانه و شرکت نکردن در تجمعات است، افزود: به همبستگی ملی ماندن در خانه و حذف مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی نیاز داریم.

کد خبر 4879716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha