۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

سفرنامه «زیارات ایران» توسط یک صوفی پاکستانی نگاشته شد

سفرنامه «زیارات ایران» توسط یک صوفی پاکستانی نگاشته شد

پیر سید علی شاه قادری در دیدار با محمدرضا کاکا گفت: سفرنامه «زیارات ایران» را به ارادت علی بن موسی الرضا(ع) نگاشتم.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر سید رفاقت علی شاه قادری، صوفی برجسته اهل ‏سنت (بریلوی) با محمدرضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد دیدار و درخصوص برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و قرآنی در محافل اهل سنت گفتگو کرد.

 دراین دیدار پیر سید رفاقت علی شاه ضمن ابراز ارادت قلبی خود به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران سرزمینی مقدسی است که بارگاه منور امام رضا (ع) در آن جای دارد و این اعتقاد قلبی من است و من برای آن احترام زیادی قائل هستم. امروز اسلامی که بدست ما رسیده است مدیون پیامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) می باشد.

صوفی برجسته اهل ‏سنت (بریلوی) درادامه سخنان خود افزود: در سفربه عتبات عالیه و ایران که از مشهد مقدس مشرف شدم ،سفرنامه ای نیز به عنوان  «زیارات ایران» و شرحی از زندگانی بابرکت و کرامات امام هشتم(ع) نگاشته ام که این سفرنامه مصور است و برای راهنمایی زایران ایران و مشهد مقدس مفید واقع شده است.

پیر سید رفاقت علی شاه در پایان این دیدار به رسم یادبود نسخه ای از این اثر را به سرپرست رایزنی فرهنگی اسلام آباد اهدا کرد.

در ادامه محمد رضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی ضمن تشکر ازابراز ارادت ایشان به جمهوری اسلامی ایران و اهل البیت علیه السلام آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی وقرآنی نیز باحضور قاریان برجسته ایرانی و گروه تواشیح ج.ا.ایران را اعلام کرد که مورد توجه ایشان قرار گرفت .

در پایان این دیدار محمد رضا کاکا، سرپرست محترم رایزنی فرهنگی برخی منشورات این رایزنی فرهنگی از جمله کتاب مدایح اهل بیت(ع) و آرشیو کامل مجله «پیغام آشنا» (اردو) نشریه رایزنی فرهنگی و «مجله دانش» نشریه فارسی مرکز تحقیقات فارسی نیز به وی اهدا شد.

کد خبر 4879871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha