۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران تاکید کرد؛

لزوم تدوین برنامه ۵ساله جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرداری ها

لزوم تدوین برنامه ۵ساله جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرداری ها

بهارستان- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران بر لزوم تدوین برنامه ۵ساله جهت برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرداری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری نسب ظهر سه شنبه در مراسم معارفه شهردار صالحیه با اشاره به همدلی و حمایت مردم برای پیشبرد اهداف شهری اظهار داشت: در مدیریت، مقوله مهم تأمین آرامش و آسایش مردم است و مدیریت این مهم به طور قطع بر عهده شهردار است که به تنهایی امکان پذیر نیست.

طاهری نسب با اشاره به ویژگی‌های مدیریت شهری نیز افزود: با توجه به رشد سریع شهرها مهم‌ترین عامل پیشبرد یک شهر داشتن برنامه درست، مدون و قابل اجرای شهردار است که مدیریت چند وجهی سکاندار شهر را می‌طلبد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در ادامه شهردار را ملزم به دانستن و بهره گیری از تکنیک‌ها و فن آوری های روز دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف باید با بهره گیری از دانش روز، قدرت ریسک پذیری، حذف تصدی گری، حمایت از بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تعامل با ادارات، اصلاح سیمای شهری و نوآوری برای درآمد پایدار گام‌های ویژه برداشت.

وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تشریح کرد: یکی از خواسته‌های اساسی استانداری تدوین برنامه پنج ساله برای برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های عمرانی از منظر بهسازی و نوسازی است که شایسته است این مهم مدنظر قرار گیرد.

طاهری نسب با اشاره به سه رکن اساسی مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری، شورای شهر و مردم سه رکن اساسی مدیریت شهری هستند که برای رسیدن به سر منزل مقصود در امورات شهری باید به درستی مدیریت شوند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ته را ن در پایان با تاکید بر انسجام پارلمان شهری گفت: انسجام شهری بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مدنظر است البته دخالت بی مورد شورا جز خط قرمز استانداری است و بهتر است شورا به وظیفه نظارتی خود عمل کند.
 

کد خبر 4881075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha