۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱

با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران؛

«گزیده شعر معاصر ایران» در ایتالیا منتشر شد

«گزیده شعر معاصر ایران» در ایتالیا منتشر شد

با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران کتاب «گزیده شعر معاصر ایران» از منشورات حوزه هنری، در قالب طرح تاپ، به زبان ایتالیایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «گزیده شعر معاصر ایران» درقالب طرح تاپ توسط غلامرضا امامی به زبان ایتالیایی ترجمه و با عنوان ایتالیایی (Selezione della poesia contemporanea dell"Iran)، توسط انتشارات ایل چرکیو (Il Cherchio) در ۱۳۲ صفحه و با قیمت ۲۰ یورو روانه بازار نشر ایتالیا شد.

این کتاب مشتمل بر شرح حال مختصر و برگردان ایتالیایی اشعار ۸۸ شاعر معاصر ایران نظیر نیما یوشیج؛ پروین اعتصامی، مهدی اخوان ثالت، سهراب سپهری و… است.

غلامرضا امامی مترجم این مجموعه تالیف و ترجمه حدود ۷۰ کتاب و نگارش صدها مقاله را در کارنامه دارد و علاوه بر ترجمه از زبان ایتالیایی به فارسی، ترجمه‌هایی از زبان فارسی به ایتالیایی نیز انجام داده است. انتشارات «ایل چرکیو» نیز پیش از این، در ترجمه و انتشار کتب «ولایت فقیه»، «امام خمینی (ره) عارف ناشناخته قرن بیستم»، «حکمت نامه عیسی بن مریم (ع)»، «لباس عید گنجشک» و «انسان و سرنوست» با این نمایندگی همکاری داشته است.

کد خبر 4881527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha