۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

رونق صنایع استان البرز با لغو یک مصوبه/ دعوت از صنایع صادرات محور

رونق صنایع استان البرز با لغو یک مصوبه/ دعوت از صنایع صادرات محور

کرج - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: قرار گرفتن اشتهارد در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت اولین قدم برای تحقق شعار «جهش تولید» است.

جهانگیر شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج مثبت لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد، اظهار کرد: ابتدا باید کمی به گذشته برگردیم و زمان قرارگیری شهرک صنعتی اشتهارد در مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری را مرور کنیم تا سال ۹۴ این شهرک و تمامی صنایع مستقر در آن خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت منظور می‌شدند به همین دلیل مشمول معافیت‌های مالی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم بودند.

وی گفت: پس از اعلام مصوبه جدید هیئت دولت و لحاظ کردن فاصله هوایی به جای فاصله زمینی برای احتساب شعاع ۱۲۰ کیلومتری تا پایتخت، همه معافیت‌های مالیاتی مستقیم برای صنایع مستقر در این شهرک برداشته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به تلاش مسئولان البرزی برای لغو این مصوبه، گفت: برای تحقق این مهم مکاتباتی با رئیس جمهور، معاون اول، و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

شاهمرادی اضافه کرد: استاندار البرز در سفر رئیس جمهور به استان البرز که به منظور افتتاح متروی هشتگرد انجام شد، لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای شهرک صنعتی اشتهارد را به عنوان مهمترین مطالبه صنعتگران البرزی مطرح کرد و رئیس جمهور قول مساعد داد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید، کل شهرستان اشتهارد خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قرار می‌گیرد و با احتساب این مهم تمامی شهرک‌های صنعتی مستقر در این شهرستان که سه شهرک صنعتی امید البرز، کوثر و اشتهارد هستند، مشمول معافیت‌های مالیاتی مستقیم می‌شوند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز قرار گرفتن اشتهارد در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت اولین قدم برای تحقق شعار «جهش تولید» است.

شاهمرادی مصوبه جدید هیئت دولت را باعث بالا رفتن انگیزه کار در حوزه صنعت دانست و گفت: با لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری تا پایتخت شاهد سرمایه گذاری در این شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرستان اشتهارد، گفت: شهرک امید البرز با مساحت هزار و ۱۰۰ هکتار به یقین می‌تواند پاسخگوی نیازهای صنعتی استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد به ما این اجازه را می‌دهد که از صنایع صادرات محور برای سرمایه گذاری در استان دعوت کنیم.

شاهمرادی با این توضیح که در گذشته یکی از مشکلات مهم در حوزه صنعت استان البرز نداشتن منطقه‌ای بوده است که مشمول معافیت‌های مالی مستقیم برای صنایع باشد، گفت: اکنون با خروج اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت و به دنبال آن بالا رفتن سطح تولید به یقین ارزش افزوده فعالیت‌های صنعتی نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 4888984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha