۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

امسال در روز ۱۳ فروردین همه در خانه می مانیم

امسال در روز ۱۳ فروردین همه در خانه می مانیم

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه ماندن در خانه چرخه انتقال ویروس کرونا را کند می کند، گفت: امسال در روز ۱۳ فروردین در خانه می مانیم تا ویروس کرونا را در بدر کنیم.

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نوروز امسال با همه نوروزهای پیش از این متفاوت است و این موضوع شامل روز طبیعت و ۱۳ فروردین هم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اگر روز طبیعت امسال را در منزل نمانیم و مانند سال‌های گذشته تشکیل تجمعات انسانی داشته باشیم در واقع بمبی را فعال خواهیم کرد که ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر منفجر خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار کرونا مثبت و بیش از ۱۲۰۰ بیمار تنفسی حاد در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم اما مشکلی در ارائه خدمات درمانی، تأمین تخت بستری و خدمات مراقبت‌های ویژه (ICU) به این بیماران وجود نداشته است امّا بشدت نگرانیم که در صورت استمرار مسافرت‌ها و عدم جدّی گرفتن طرح فاصله گذاری اجتماعی با حجم وسیعی از بیماران مواجه شویم.

هاشمی شهری تصریح کرد: تشکر عملی و خدا قوت واقعی به همکاران پرتلاش حوزه بهداشت و درمان با رعایت اصل فاصله گذاری در سطح اجتماع تحقق پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4889152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha