۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

فرمانده انتظامی هرمزگان خبرداد:

تدابیر سختگیرانه ای در روز سیزده بدر اعمال خواهد شد

تدابیر سختگیرانه ای در روز سیزده بدر اعمال خواهد شد

بندرعباس - فرمانده انتظامی هرمزگان از اعمال تدابیر سختگیرانه در ورودی ها و خروجی های شهرهای استان هرمزگان همزمان با روز سیزده بدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جعفری ظهر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر و جلوگیری از گسترش و قطع زنجیره این بیماری، طرح محدود سازی تردد از روز جمعه ۸ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در ورودی شهرهای استان با حضور نمایندگان پلیس، بسیج، هلال احمر، طرح ممانعت ورود افراد غیر بومی به استان در حال اجراست.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تاکنون در مبادی ورودی ۱۷۹ هزار و ۶۳۴ دستگاه خودرو بررسی شده اند، اظهار داشت: در راستای این طرح ۱۳ هزار و ۷۴۳ نفر از مرود به استان منع و برگشت داده شده اند.

سردار جعفری با بیان اینکه کلیه مبادی ورودی و خروجی فرعی بسته شده است و خودروهای غیر بومی نیز از کنار گذر شهرها استفاده و از استان خارج و از ورود به داخل شهرها خودداری کنند، تأکید کرد: از ابتدای این طرح تا کنون ۱۳ هزار و ۷۴۳ دستگاه خودرو نیز اعمال قانون و ۲۶ دستگاه خودرو متخلف توقیف شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اجازه هیچگونه تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها و نوار ساحلی در ۱۳ فروردین ماه داده نخواهد شد و از ساعت ۵ صبح تا ساعات ۲۴، ممنوعیت هرگونه تردد از درب منازل اجرا و خودروهای متخلف مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه توقیف خواهند شد.

وی در ادامه در تشریح برنامه‌های نیروی انتظامی برای سیزده بدر بیان داشت: نیروی انتظامی استان هرمزگان در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس و محدود ساری تردد برنامه‌های سختگیرانه دارد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: کنترل ترددها و ماندن افراد در خانه، مطالبه عمومی جامعه از پلیس برای حفظ جان و سلامت مردم است که در طول این مدت به اشکال مختلف از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و تماس و ارتباط با نیروی انتظامی بر آن تأکید شده است.

وی اضافه کرد: پلیس استان هرمزگان، بر اساس وظایف ذاتی، همگام با سایر دستگاه‌های مسئول برای کاهش صدمات به شهروندان و کارکنان، با استفاده از کلیه امکانات و ظرفیت‌های سازمانی، نسبت به محدود سازی و کاهش زنجیره انتقال بیماری اقدام نموده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح محدودیت‌ها اظهارداشت: تردد افراد غیر بومی در داخل استان ممنوع و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اجازه هیچگونه سفر جدیدی داده نخواهد شد.

وی گفت: در شهرستان‌هایی که افراد بالاجبار از آنها تردد می‌نمایند، ورود به شهرهای در مسیر صرفاً برای ساکنین مجاز خواهد بود و افراد غیر ساکن می‌بایست از مسیرهای کنارگذر عبور نمایند.

جعفری ابرازداشت: اجازه هیچگونه تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها در ۱۳ فروردین ماه داده نخواهد شد و از ساعت ۵ صبح تا ساعات ۲۴، ممنوعیت هرگونه تردد از درب منازل اجرا و خودروهای متخلف مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی عنوان کرد: رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرها را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروی آنها تا یک ماه توقیف و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد

او تصریح کرد: فعالیت مشاغل، صنوف و واحدهای تولیدی اقلام ضروری، استمرار خواهد داشت و محل کسب اصناف خاطی هم تا یک ماه پلمب خواهد شد.

وی تاکید کرد: بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع است.

به گفته سردار جعفری، نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، شناسنامه، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: از طریق پلیس پاوا و فتا از وقوع جرایم و بی نظمی‌های احتمالی در فضای حقیقی و مجازی پیشگیری به عمل می‌آید.

کد خبر 4889758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha