۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵

معاون سیاسی استاندار سمنان:

ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به استان سمنان/ضرورت وجود پروانه چرا

ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به استان سمنان/ضرورت وجود پروانه چرا

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به طرح ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به استان گفت: ورود دام عشایر غیربومی، مستلزم داشتن پروانه چرا در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر شنبه در جلسه بررسی کوچ عشایر استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه صدور مجوز تردد و ورود دام عشایر غیربومی به استان، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در مراتع است، اظهار داشت: ورود دام‌های غیرمجاز به این منطقه ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای ورود دام عشایر از برخی استان‌های هم‌جوار طی چند روز گذشته گزارش‌شده است، افزود: جلوگیری از شیوع کرونا از استان‌های هم‌جوار یکی از مهم‌ترین رویکردها برای ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز است.

ارتباط مستقیم سلامت دام و انسان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر توانستیم در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم، بیان کرد: برای ریشه‌کنی کامل این بیماری نیاز است پس از مدیریت، به مرحله مهار و کنترل دست‌یابیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه عشایر از عمده تولیدکنندگان کشور هستند که مایحتاج مردم را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: همچنین از سوی دیگر سلامت دام نیز ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و این مهم به‌نوعی مرتبط با بحث مدیریت شیوع کرونا است.

وی بابیان اینکه توجه به مسائل ورود و خروج دام و نظارت بر این امر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان طی دوماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق است، با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه گندزدایی آبشخورهای مشترک، توسط اداره کل امور عشایر و محیط‌زیست استان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: سلامت وحوش و دام‌ها بیش‌ازپیش تأمین شود.

کد خبر 4891875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha