۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

طبق اعلام نقشه‌های هواشناسی؛

آسمان استان سمنان ابری می‌شود/ باران در راه است

آسمان استان سمنان ابری می‌شود/ باران در راه است

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا، سه‌شنبه سامانه کم‌فشار بارشی در استان سمنان مستقر می‌شود و درنتیجه احتمال بارش باران در غالب شهرهای این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه کم‌فشار بارشی از فردا، سه‌شنبه وارد استان سمنان شده و احتمال بارش باران، رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما را افزایش می‌دهد. آسمان استان سمنان از فردا ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

پیش‌بینی هواشناسی برای هوای امروز سمنان کمی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و برای فردا، سه‌شنبه نیمه‌ابری به‌تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق است.

ورود سامانه کم فشار از فردا و پس فردا

هم‌اکنون نیز آسمان غالب نقاط استان سمنان نیمه‌ابری است اما فعلاً خبری از بارش‌ها نیست هرچند شرایط از بامداد سه‌شنبه تغییر کرده و سامانه کم‌فشار از سمت شمال و غرب وارد استان خواهد شد.

هم‌زمان با صبح سه‌شنبه تنها شهر آفتابی استان، سمنان است و آسمان دیگر نقاط دیار قومس، نیمه‌ابری گزارش می‌شود دماسنج‌ها در مرکز استان بر روی عدد ۹ ایستاده‌اند و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۱۹ و ۱۲ درجه بالای صفر است.

این شرایط پایدار نمی‌ماند و از فردا با بارش باران و رگبار پراکنده در سمنان، دمای هوا نیز کاهش محسوسی خواهد یافت به این شکل که برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه بیشینه و کمینه دمای هوا در سمنان به ترتیب ۱۹ و هشت و ۱۵ و پنج درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران در شاهرود

شاهرود آسمانی ابری دارد دمای هوا هشت درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۲ و هفت درجه بالای صفر پیش‌بینی‌شده و آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید است از فردا در این بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان سمنان اما شاهد بارش باران و کاهش دما خواهیم بود به‌نحوی‌که در روز چهارشنبه و بامداد پنج‌شنبه حتی احتمال سرمازدگی محصولات سردرختی نیز وجود دارد.

دامغان شرایط مشابهی دارد هم‌اکنون آسمان این کهن دیار صددروازه نیمه‌ابری و دمای هوا هفت درجه بالای صفر است، برای این شهرستان نیز از فردا ورود سامانه کم‌فشار بارشی، رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از روز چهارشنبه نیز شاهد بارش باران و حتی احتمال سیلاب در برخی نقاط شهرستان خواهیم بود.

کاهش دما در میامی از فردا

دمای هوا در میامی ۹ درجه بالای صفر و آسمان ابری است البته این ابری بودن آسمان به دلیل استقرار یک سامانه کم‌فشار بارشی است که از دیشب وارد منطقه شده و امروز کم‌کم از این شهرستان خارج می‌شود تا از روز سه‌شنبه و چهارشنبه کم‌کم سامانه جدید بارشی وارد این شهرستان شرق نشین شود. برای میامی به‌خصوص کالپوش نیز کاهش دمای هوا در روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

گرمسار و ایوان‌کی دو شهرستان همسایه غربی شرایط جوی مشابهی دارند دمای هر دو شهر ۱۵ درجه بالای صفر و آسمان هر دو شهر ابری است برای گرمسار طی امروز، دوشنبه آسمانِ کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید و برای فردا آسمانی نیمه‌ابری به‌تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود شرایطی که البته در ایوان کی نیز تقریباً دیده می‌شود با این تفاوت که سرعت وزش باد در گرمسار حداقل دو برابر ایوان کی خواهد بود.

درمجموع باید گفت آسمان استان سمنان در روز دوشنبه نیمه‌ابری است اما از فردا کم‌کم سامانه کم‌فشار بارشی وارد استان می‌شود و سه‌شنبه و چهارشنبه سردی در انتظار مردم و خصوصاً کشاورزان و باغداران است. از روز سه‌شنبه همچنین باید انتظار بارش پراکنده را داشت و در روز چهارشنبه ممکن است بارش‌ها در ارتفاعات حتی به شکل برف هم باشد.

کد خبر 4893403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha