۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۵

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی:

۱۵۸ واحد مسکونی برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی احداث شد

۱۵۸ واحد مسکونی برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی احداث شد

بیرجند-مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: ۱۵۸ واحد مسکونی طی سال گذشته برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی احداث شده است.

علی اصغر آسمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۳۹ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی به واجدین شرایط پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال ۹۸ نیز تعداد هشت هزار و ۶۲۵ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان اختصاص یافت که در مجموع تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره به استان ابلاغ شد.

آسمانی مقدم ادامه‌داد: از کل سهمیه ابلاغی سال ۹۸، تعداد پنج هزار واحد جهت احداث مسکن محرومین در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت که تا پایان سال ۹۸ کل سهمیه پنج هزار واحد منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری و عملیات اجرایی قریب به سه هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در طرح مسکن محرومین واگذاری زمین و کارشناسی صدور پروانه برای متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمک امداد به صورت رایگان انجام شده که بسیار ارزشمند است.

آسمانی مقدم اظهار کرد: با عنایت به اینکه بر اساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۸ به تنهایی تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی به استان ابلاغ شده است این آمار نسبت به سال‌های گذشته با افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

وی بیان‌کرد: همچنین از سال ۸۴ تاکنون چهار و ۳۷۹ واحد آسیب‌دیده در حوادث طبیعی خراسان‌جنوبی با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده است که از آمار فوق تعداد ۱۵۸ واحد احداثی با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال ۹۸ است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: با هدف تکمیل واحدهای نیمه تمام سنوات قبل که از تسهیلات ساخت بنیاد مسکن استفاده نموده اما به هر دلیلی تاکنون تکمیل نشده است نیز برنامه‌ریزی‌هایی در سال گذشته صورت گرفت.

آسمانی مقدم اظهار کرد: برای تکمیل این واحدها به ازا هر متقاضی تا سقف ۴۰ میلیون ریال و در شرایط خاص با تأیید دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا سقف ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی بیان‌کرد: در مجموع تاکنون تعداد هزار و ۶۰ واحد با اعتبار مورد نیاز پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این طرح شناسایی و در مرحله تکمیل بنا است.

کد خبر 4900917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha