۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۲۲۱ واحد صنعتی کردستان در سال ۹۸ از گاز طبیعی بهره مند شدند

۲۲۱ واحد صنعتی کردستان در سال ۹۸ از گاز طبیعی بهره مند شدند

سنندج - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی در سال ۹۸ برنامه‌ریزی شد که تا پایان سال ۲۲۱ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۸ گازرسانی به صنایع جهش بسیار مطلوبی را تجربه کرده است.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و ادامه داد: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه شده است.

فعله گری یادآور شد: هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان شناسایی شده است که از این تعداد ۶۳ واحد غیرفعال است.

وی بیان کرد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا قبل از مصوبه در سال ۹۵ تعداد ۹۹ واحد، سال ۹۵ تعداد ۳۰ واحد، در سال ۹۶ تعداد ۸۳ واحد و سال ۹۷ تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده ۹۴ واحد بوده که سالانه جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال ۹۸ برای گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی برنامه‌ریزی انجام گرفته بود که تا پایان سال به ۲۲۱ واحد صنعتی گازرسانی صورت گرفت که این رقم بیشتر از میزان پیش‌بینی بود.

فعله گری اظهار داشت: برای گازرسانی به ۲۲۱ واحد صنعتی در سال گذشته، ۱۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفت و جایگزینی ۳۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده است.

وی افزود: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سراسر استان کردستان، زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق جهش تولید در سال جاری در قسمت تامین انرژی برای استان قابل دسترسی است.

کد خبر 4906688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha