۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

مجتهدشبستری در گفتگو با مهر:

نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس جدی گرفته نشده است

نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس جدی گرفته نشده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه به نظر می‌آید که بحث نظارت، هم بر حسن اجرای قوانین و هم بر رفتار نمایندگان مجلس، آن طور که باید و شاید جدی گرفته نشده و اجرایی نشده است.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شعار انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۹۹، ترسیم خط فکری و مبنای اقدامات قوای سه گانه کشور است، اظهار داشت: شعار سال ۹۹ چراغ راه قوای سه گانه است و باید بر محور همین شعار برنامه ریزی شود و کارها پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه هر قوه‌ای بر اساس وظیفه قانونی خود برای تحقق شعار سال عمل خواهد کرد, دولت، قوه قضائیه و مجلس هرکدام به گونه‌ای باید در این مسیر حرکت کنند تا شعار سال محقق شود، عنوان کرد: مجلس یازدهم شورای اسلامی باید در این راستا به دنبال قوانینی باشد که جهش تولید اتفاق بیافتد و نمایندگان باید در این زمینه بیاندیشند و عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در مجلس شورای اسلامی قوانین دست و پاگیری داریم که جلوی جهش تولید را گرفته است باید آن قوانین را از بین ببرند، یا آنها را حذف و بازنگری کنند و یا اگر از لحاظ قانونی خلأ داریم باید این خلأ پر شده و تکالیف جدیدی تدوین شود.

حجت الاسلام شبستری تصریح کرد: به عقیده من همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه حل مشکلات اقتصادی تمرکز بر مسأله تولید است، وظیفه اهم و اولیه مجلس باید همین باشد که بررسی کند که چه کنیم تا در حیطه انجام وظایف خود این شعار نیز محقق شود.

وی قانون گذاری و نظارت را از وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مسأله نظارت، تکلیفی است که قانون اساسی بر عهده مجلس گذاشته و متأسفانه به نظر می‌آید که بحث نظارت، هم بر حسن اجرای قوانین و هم بر رفتار نمایندگان مجلس، آن طور که باید و شاید جدی گرفته نشده و اجرایی نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید به عنوان یک ناظر به عملکرد بخش اجرایی کشور نظارت کند، تاکید کرد: مجلس، هم در زمینه وضع قوانین و هم در زمینه نظارت بر اجرای قوانین وظیفه دارد و مشکلات اقتصادی نیز در رأس عموم مشکلات است‌.

حجت الاسلام شبستری در پایان با تاکید بر اینکه اگر نماینده‌ای تخلفی دارد باید با تخلف او برخورد شود، خاطرنشان کرد: وظیفه قانونی مجلس که بر اساس آن هم مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است و از سوی مجلس باید در این زمینه گام‌های جدی تری برداشته شود.

کد خبر 4911244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha