۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ایجاد ۱۰ هزار شغل در کرمانشاه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام

ایجاد ۱۰ هزار شغل در کرمانشاه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه از ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز شنبه در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ویروس کرونا علاوه بر خسارتی که برای سلامت و جان مردم داشته است خسارت سنگینی نیز برای اقتصاد کشور با همراه دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: تنها راه جبران این خسارت تحقق شعار سال است تا بتوانیم به جهش تولید برسیم.

وی با بیان اینکه سال جهش تولید نیازمند یک حرکت جهادی است، خاطر نشان کرد: مدیران عضو کار گروه اقتصاد و سیستم بانکی باید در سال جهش تولید حرکات جهشی و جهادی داشته باشند تا شعار سال محقق شود.

مدیر ارشد استان در خصوص ۷۳۰۰ نفری که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند و مشاغل خود را از دست داده‌اند خطاب به مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: علی رغم اینکه اعتبارات بیمه بیکاری این افراد تأمین شده به طور جدی پیگیر پرداخت آن باشید چرا که این افراد الان حدود ۳ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی در خصوص حوزه گردشگری نیز اظهار داشت: لازم است بنیاد برکت در این رابطه همکاری داشته باشد و یکسری از طرح‌هایی را که مد نظر دارد در حوزه گردشگری به کار گیرد.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان، افزود: در بحران‌هایی که رخ می‌دهد با تلاش و کوشش سعی می‌کنند تهدید را به فرصت تبدیل کنند و در زلزله و سیل استان بسیار کمک شایانی به ما داشتند.

بازوند با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه ساخت مسکن، ادامه داد: همچنین این ستاد در بحران کرونا حدود ۹ میلیارد تومان پک غذایی بین افراد آسیب دیده و نیازمند توزیع کردند که جای تقدیر دارد.

وی بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امان سال گذشته طی تفاهم‌نامه ای برای ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان کرمانشاه توافق کرد که با برنامه ریزی های انجام شده برای امسال امکان اجرایی ۵۶۰۰ شغل محقق خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم با همکاری بنیاد برکت تا سقف ۱۰ هزار شغل با تسهیلات هر شغل ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه برسد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع این ۵۰۰ میلیارد تومان که عمدتاً برای ایجاد مشاغل خرد در روستاها است و می‌تواند در محرومیت زدایی و ماندگاری روستاها نقش بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 4915044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha