۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی امسال آسفالت می شود

۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی امسال آسفالت می شود

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در قالب طرح ملی ابرار امسال ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت می شود.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح ملی ابرار به عنوان حرکتی جهادی در آبادانی راه‌های روستایی کشور اجرایی می‌شود افزود: در قالب این طرح هم اکنون ۱۶۵ کیلومتر راه روستایی آماده انجام عملیات آسفالت است و تلاش خواهیم کرد در سال جاری ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود.

وی با اشاره به اولویت استان در زمینه توسعه راه‌ها طی سال جاری ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر طرح توسعه انواع راه‌ها به صورت مشارکتی یا مجزا با اداره کل راه و شهرسازی استان در جریان است و ۳۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در سال گذشته در استان انجام گرفت.

شکری با بیان اینکه آذربایجان غربی قابلیت تبدیل شدن به هاب لجستیک شمال غرب کشور را داراست افزود: وجود شش پایانه مرزی از ۲۲ پایانه مرزی کشور در استان به همراه هم مرزی با سه کشور خارجی و نیز واریانت بنادر جنوب در بحث بحران‌ها استان را به ظرفیتی کم نظیر در زمینه هاب لجستیک شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در زمینه واردات جاده‌ای کالا رتبه اول را در کشور دارد افزود: ۹۰ درصد واردات جاده‌ای غیر نفتی کشور و ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای از این پایانه مرزی انجام می‌شود.

شکری خط کشی ۳۰۰۰ کیلومتر راه، حذف ۷ نقطه پرحادثه به صورت کامل و در دست اقدام بودن حذف ۱۲ نقطه پرحادثه، حذف ۳۷ نقطه کور به صورت امانی، انجام ۵۵۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی در قالب طرح ابرار و انجام پروژه‌های عمرانی در پایانه‌های مرزی سرو، بازرگان و رازی را از مهمترین اقدامات استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و برنامه‌های یازده گانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل و اقدامات نگهداری و توسعه ایمن سازی افزود: این اهداف به تبع سازمان در استان آذربایجان غربی هم با تمام قوا عملیاتی و اجرا می‌شود.

شکری توسعه سامانه‌های هوشمند، نوسازی ناوگان حمل و نقل، نوسازی و مکانیزه کردن ماشین آلات، توسعه پایانه‌های مرزی، پاسگاه‌های پلیس راه و راهدارخانه‌ها، ایمنی و حذف نقاط پر حادثه، اجرای ابنیه فنی و پل‌ها و بازسازی راه‌ها و پل‌های آسیب دیده را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال جهش تولید برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش توسعه سامانه‌های هوشمند آذربایجان غربی هم اکنون از ۴۰ سامانه موجود ۳۸ مورد فعال بوده و در خصوص نوسازی و مکانیزه کردن ماشین آلات نیز خرید ۲ دستگاه بیل مکانیکی در حال پیگیری است.

کد خبر 4918116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha