۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵

سردار رحمت الهی خبر داد

کشف اشیاء تاریخی سفالی باقدمت هزاره اول پیش از میلاد ودوره اسلامی

کشف اشیاء تاریخی سفالی باقدمت هزاره اول پیش از میلاد ودوره اسلامی

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان گلستان ۴ قلم شی تاریخی در بندرگز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار امیر رحمت‌الهی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیا عتیقه در شهرستان بندر گز، موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان گلستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و همراه عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، ۴ قلم شیء تاریخی شامل ۳ عدد خمره و ۱ عدد کوزه سفالی کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیا هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شماره تماس ۰۹۶۶۲ را پل ارتباط مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد.

کد خبر 4922652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha