۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

الگوریتم‌­های معاملاتی هوشمند، تکنولوژی نوین بازار سرمایه

الگوریتم‌­های معاملاتی هوشمند، تکنولوژی نوین بازار سرمایه

بررسی بورس‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد ربات‌های هوشمند و الگوریتم‌های معاملاتی به ابزارهای قدرتمندی تبدیل شده‌اند که نبود آنها در روند معاملاتی غیرقابل تصور خواهد بود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تاریخ بازار سرمایه ایران را می‌توان براساس تحولات تکنولوژیکی که در آن رخ داده است، به چندین دوره تقسیم‌بندی کرد. در این میان رشد چشمگیر حجم معاملات بعد از اجرایی شدن سیستم معاملات برخط با قبل از آن، قابل مقایسه نیست.

از این رو طی سال‌های اخیر ورود تکنولوژی‌های معاملاتی جدید در این بازار با اقبال بیشتری همراه بوده است. این درحالی است که همچنان این فناوری می‌تواند تحولات بسیار بزرگی را در آینده بازار سهام رقم بزند.

بررسی بورس‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد ربات‌های هوشمند و الگوریتم‌های معاملاتی به ابزارهای قدرتمندی تبدیل شده‌اند که نبود آنها در روند معاملاتی غیرقابل تصور خواهد بود. شاهد این مدعا سهم الگوریتم‌ها در معاملات بورس‌هایی مانند آمریکاست که سال‌هاست از مرز ۸۵ درصد عبور کرده است.

خوشبختانه بازار سرمایه ایران نیز در حال آماده شدن برای پارادایم شیفت بعدی خود است، جایی که الگوریتم‌های هوشمند در افزایش حجم معاملات، نقدشوندگی و شفافیت بازار نقش مهمی خواهند داشت.

شرکت تحلیلگر امید به عنوان پیشرو در ارائه خدمات الگوریتمی به اهالی بازار سرمایه ایران چند سالی است که توانسته ضمن دریافت تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران سهم خود را در این بازار به بیش از ۹۰ درصد برساند.

لازم به ذکر است، طی این سال‌ها یکی از مهمترین اهداف شرکت «تحلیلگر امید» درخشش نام ایران در عرصه‌های بین المللی و رقابت با بزرگان این حوزه است.

تیم جوان و نخبه شرکت دانش‌بنیان «تحلیلگر امید» که اکثر آنها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور و نفرات برتر المپیادهای مختلف کشوری و جهانی هستند در تخصص‌های مختلفی همچون هوش مصنوعی، ریاضی و مدل سازی، آمار، کامپیوتر، فیزیک و مالی دور هم گرد آمده‌اند تا بر لبه تکنولوژی گام بردارند.

در حال حاضر «تحلیلگر امید» با در نظر گرفتن نیازهای اهالی بازار سرمایه طیف وسیعی از خدمات مالی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است؛

· سبدگردانی الگوریتمی (ویژه مردم)

· سیستم آنلاین گروهی الگوریتمی (ویژه سبدگردان‌ها و معامله‌گران کارگزاری‌ها و حرفه‌ای‌های بازار سرمایه)

· سیستم آنلاین الگوریتمی (ویژه سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه)

· بازارگردانی الگوریتمی (ویژه صندوق‌های بازارگردانی و ناشرین سهام و سهامداران عمده)

· و همچنین آربیتراژ در ابزارهای مختلف مالی از جمله اوراق (بانک‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه)

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4922722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha