۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱

معاون استاندار آذربایجان غربی:

راه آهن آذربایجان غربی از استان آذربایجان شرقی جدا شود

راه آهن آذربایجان غربی از استان آذربایجان شرقی جدا شود

ارومیه – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر استقلال راه آهن استان از استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام شهدی سه شنبه در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: این امر یکی از مصوبات این جلسه است که باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برندسازی و تجاری سازی تولیدات استان از اولویت‌های امسال است افزود: در برندسازی و تجاری سازی در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده باید در اولویت برنامه‌ها باشد و در این راستا می‌توان امسال برای سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی برنامه ریزی و برندسازی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه لازمه این امر را استفاده از بازار سرمایه و بازار پولی برای تأمین مالی عنوان نمود و بر تسهیل بهره گیری از امتیازات و مزایای آن برای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

تشکیل و اجرایی کردن برنامه عملیاتی برای تجارت فرامرزی و بررسی وضعیت، اصلاح روش‌ها و زیر ساخت صادراتی با بازبینی وضعیت بازارچه‌ها و گمرکات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، برگزاری جلسات برای بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های صادراتی در بازارچه‌ها و گمرکات از دیگر مواردی بود که شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معادلات اقتصادی حاکم بر بازار اقتصاد جهان بعد از پساکرونا حتماً تغییر خواهد کرد، گفت: باید توجه جدی به بازارهای هدف خصوصاً استفاده از تجارت ترکیبی اوراسیا، تعیین مسیرهای کسب و کار صورت گیرد، همچنین به بحث گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهایی موجود در استان از جمله توریسم درمانی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم، بوم گردی توجه شود و جزو برنامه‌های توسعه اقتصادی استان طرح ریزی و عملیاتی شود.

کد خبر 4924277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha