۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰

در پی انتشار خبر چاپ کتاب صورت گرفت

تکذیبیه نویسنده کتاب نهضت آزادی

تکذیبیه نویسنده کتاب نهضت آزادی

در پی خبر منتشر شده مبنی بر انتشار کتاب «نهضت آزادی در ایران» نویسنده آن مجتبی سلطانی تکذیبیه‌ای به نگارش درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر مبنی بر انتشار کتاب «نهضت آزادی در ایران» نویسنده آن مجتبی سلطانی تکذیبیه‌ای به نگارش درآورده که در ادامه می‌آید:

با سلام و احترام.

روز یکشنبه ۹۹/۲/۲۱ در خبرگزاری مهر، خبر انتشار کتاب «نهضت آزادی ایران» منسوب به اینجانب مجتبی سلطانی درج شده (کد خبر ۴۹۲۱۵۸۲) که بدین‌وسیله انتساب کتاب مزبور به خود را تکذیب می‌کنم، و خواهشمند است در اسرع وقت، تکذیبیه اینجانب را منتشر فرمائید. قبلاً نیز که برای اولین بار خبرگزاری کتاب (ایبنا) این خبر را منتشر کرد، تکذیب کردم.

به ناشر هم تذکر داده‌ام و سایر اقدامات قانونی نیز در دست انجام است. اگر شابک کتاب منتشره را بررسی نمائید، ملاحظه می‌شود که متعلق به سال ۹۶ و دوره ۲ جلدی کتاب خط سازش (ویراست جدید) است، ولی ناشر برخلاف قانون، آن را بر کتاب تک‌جلدی مزبور و با نام جعلی و محتوای سانسور شده، قرار داده، که بدون اطلاع و اجازه بنده انتشار یافته است. لطفاً برای جلوگیری از تضییع حقوق اهل قلم، از نشر و تبلیغ این اقدام خلاف اخلاق و غیر قانونی ممانعت فرمائید.

در خبر مزبور به نقل از مقدمه کتاب، ذکر شده که اینجانب «به سبب مشغله فراوان، از تکمیل و تنظیم نهایی کار» بازماندم که صحت ندارد. بر خلاف ادعای مذکور، بنده در حال تکمیل نهایی کتاب دوجلدی خط سازش، بودم که در فروردین ۹۷، ناشر، رأساً قرارداد فیمابین را لغو کرد.

همچنین بر خلاف آنچه که از مقدمه در خبر، نقل شده، اینجانب برای نشر کتاب تک‌جلدی نهضت آزادی، هرگز هیچ «توافق مکتوب» یا غیر مکتوب با ناشر نداشته‌ام. بلکه، بارها ناشر را از این تخلف، منع کرده بودم. ناشر هیچ‌گونه مجوّزی برای دخل و تصرّف و تحریف کتاب بنده نداشته است. این کتاب سانسور شده و جعلی، متعلّق به بنده نیست.

اینجانب مسئولیت شرعی، قانونی، اعتقادی، سیاسی و علمی این کتاب مُثله شده و پُراشتباه و مجعول را بر عهده نمی‌گیرم، و از آن برائت می‌جویم. چون درج نام بنده، بدون اجازه و رضایت، بوده شرعاً و اخلاقاً راضی نیستم که این کتاب جعلی، تبلیغ و یا خرید و فروش شود. از مخاطبان محترم تقاضا دارم به احترام حقوق شهروندی، اعتراض به رفتار غیر اخلاقی ناشر، و کمک به احقاق حق یک نویسنده، لطفاً از خرید و ترویج آن خودداری فرمایند.

با تشکر و احترام، مجتبی سلطانی نویسنده کتاب خط سازش.

کد خبر 4924631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مقدم IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      لینک خبر تکذیب شده که در صفحه دیگری از خبرگزاری موجود است، جهت اطلاع مخاطبان برای مقایسه و بررسی بیشتر: mehrnews.com/xRQPt
      • جوادیان IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        144 0
        وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور دهد به این موضوع رسیدگی شود. وقوع چنین اتفاق کم‌سابقه یا حتی بی‌سابقه که کتابی جعلی را به نویسنده در قید حیات نسبت دهند و منتشر کنند، قابل اغماض نیست.
      • افتخاری IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
        33 0
        چرا وزیر ارشاد به درخواست رسیدگی این موضوع، پاسخ نداده است؟ مگر وزارت متبوع ایشان مسئول امور اهل قلم و کتاب نیست؟
    • مقدم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      ضمناً ، نهضت آزادی در ایران، اشتباه است. "در" ، اضافه است.
    • یک خبرنگار IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      6 0
      خبرنگار محترم! اصل خبر تکذیب‌شده را با ۳ برچسب تاریخی منتشر کردید، ولی آنها را در این خبر، به‌کار نبردید و برچسب‌های بی‌ارتباط زده‌اید. ضمناً این تکذیب هم بایستی در همان سرویس هنر مقاومت درج میشد.
    • یک خبرنگار IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      0 0
      منظورم سرویس فرهنگ مقاومت است که اصل خبر را در آنجا انتشار دادید و هنوز هم لینکی یا توضیحی در مورد این تکذیب در آن وجود ندارد
    • اسدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      0 0
      چرا نظرات در این خبر، مسدود است؟
    • صادق تهرانی NL ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 136
      آقای مجتبی سلطانی، این تذهبون؟ جغرافیای نبرد دشمنان با انقلاب اسلامی را فراموش کرده اید؟ راه بهتری برای پیگیری ادعایتان نبود؟
      • مجتبی سلطانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        103 1
        خبری در خبرگزاری منتشر شده، و اینجانب در همان رسانه تکذیب کرده‌ام تا مخاطبان از حقیقت امر، مطلع شوند. قبل از انتشار خبر، ابتدا به ناشر تذکر دادم و اتمام حجت کرده‌ام. چه ربطی به این تذهبون دارد؟
      • مجتبی سلطانی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        104 1
        کتابی جعلی به نام بنده، بدون اطلاع و اجازه، منتشر شده، وقتی که مطلع شدم، به ناشر تذکر دادم و از ادامه‌ی این تخلّف تحذیر کردم. از هر راه بهتر دیگری که امکان داشت، پیگیری کردم. پاسخ نشر خبرش، تکذیب است.
      • لطفیان NL ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        82 0
        برای پاسخ و پیگیری خبری که انتشار عمومی یافته، بهترین راه، پیگیری رسانه ای و توضیح نزد افکار عمومی است. اگر به نظر شما، این موضوع نمی بایست در رسانه مطرح شود، باید به ناشر تذکر دهید.
      • علوی NL ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        91 0
        چرا یک موضوع «صنفی» را «سیاسی» میکنید؟ نویسنده در پاسخ به خبر منتشره، میگوید: کتابش را تغییر داده اند، دو جلد را یک جلد کرده اند، بدون اطلاع و بی اجازه نامش را بر آن زده و انتشار داده اند.و تکذیب کرده
      • نورصادقی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
        112 0
        لطفاً خطاب به ناشر بگویید: این تذهبون؟ به جای انتشار بدون اجازه کتاب تغییریافته و نشر خبر آن، راه بهتری برای پیگیری این اختلاف نبود؟
    • تبریزی NL ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      78 0
      نویسنده، خبر انتساب کذب کتابی را به خود، تکذیب کرده، در قبال انتشار خبر، چه راه بهتری از روشنگری و توضیح در رسانه، وجود دارد؟
    • شمس NL ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      96 0
      به جای اینکه، ناشر را مؤاخذه کنید که چرا اینکار را کرده و خبرش را منتشر نموده، به نویسنده اعتراض میکنید که چرا از حقوق شهروندی خود دفاع کرده است؟ راه بهتر به نظر شما، این بود که سکوت میکرد؟
    • صادق تهرانی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 107
      برادر هر کس نداند، خود شما می دانی راه‌های بهتری بود که شما ترجیح داده‌ای با هیاهوی رسانه‌ای، سراغ راه راحت تر بروی
      • مجتبی سلطانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
        73 0
        شما که اینجا را برای اعلام اطلاعات خود انتخاب کرده‌اید، بگویید چه راه‌های بهتری برای جلوگیری از تداوم انتشار و اشاعه‌ی خبر این کتاب جعلی وجود داشت؟ هر راه ممکن دیگری را قبلاً طی کردم و اتمام حجت نمودم
      • مجتبی سلطانی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
        72 0
        تکذیب انتساب کتاب جعلی، هیاهوست؟ شما که مدعی هستید، بگویید چه راه‌های بهتری وجود داشت؟ قبلاً همه‌ی راههای ممکن طی شد، ولی ناشر بر ادامه تخلف و نشر خبرش اقدام و اصرار کرد.بنده اتمام حجت کرده بودم
      • مظلومی GR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
        0 0
        جام جم 99/2/31: اردشیر زاهدی: این که یکی بگوید چون قدرت دارم هر کاری دلم خواست می‌کنم، درست نیست. با قلدری هیچ قدرتی نمی‌توانی داشته باشی و در مقابل مردم ، کاری نمی‌توانی انجام بدهی.
    • رضا قلمدوست NL ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      9 1
      ماهی‌ها را باقلابی تیز که لب‌شان را شکافته، شکار می‌کنند. به خاک انداخته تا جان بکنند. پوست‌شان را کنده و سرخ‌شان می‌کنند.ریزریزشان کرده، بعدش خرما می‌خورند که سردی‌شان نکند.اهل قلم به ماهی می‌مانند؟
    • مصلحی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      36 0
      110نفر از مخاطبان، درخواست از وزیر ارشاد برای رسیدگی به این موضوع را تایید کرده اند. هر کجای دیگر دنیا بود تا حالا وزیر، اقدام کرده بود. این دولت، مدعی احترام به حقوق شهروندی و افکار عمومی است؟
    • حسینیان IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      0 0
      چرا نظرات ذیل خبر، حذف شده و دیگر قابل مشاهده نیست؟