۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۳:۴۶

گزارش مهر

سهل‌انگاری در مقابل کرونا پذیرفتنی نیست/ فاصله اجتماعی رعایت شود

سهل‌انگاری در مقابل کرونا پذیرفتنی نیست/ فاصله اجتماعی رعایت شود

بوشهر - ازدحام و تجمع مردم در مراکز جمعیتی همچون بازارها و مراکز خرید می‌تواند موج جدیدی از ابتلا به کرونا را ایجاد کند و سهل‌انگاری در این زمینه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن صورت گرفته است و شاهد تداوم تلاش خش سلامت در این حوزه هستیم که می‌طلبد همکاری همه‌جانبه‌ای در این راستا صورت گیرد.

شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر یکی از مناطق کم‌خطر از نظر شیوع کرونا بوده است و هنوز هم تعداد کل مبتلایان این شهرستان دو رقمی نشده است که بیانگر موفقیت این شهرستان در مقابله با کرونا بوده است.

در کنار وضعیت خوبی که اکنون این شهرستان دارد، می‌طلبد که با تلاش همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت، بازاریان، مردم، کسبه، و ساید نهادها زمینه‌ای برای پیشگیری از حضور مردم در تجمعات انجام شود.

یکی از نقاط مهمی که می‌تواند زمینه‌ساز شیوع کرونا باشد، بازار و مراکز خرید است که تجمع و ازدحام جمعیت می‌تواند عاملی برای شیوع این ویروس باشد و نیاز است که نظارت کافی و مستمر از این مراکز صورت گیرد.

برخورد جدی با صنوف متخلف

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از برخورد جدی با صنوف متخلف خبر داد و گفت: در راستای بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ تاکنون ۷۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان دیّر جریمه و تعطیل شده‌اند.

احمد آخوندی اظهار داشت: همزمان به شیوع ویروس کرونا در کشور، نظارت بر فعالیت صنوف به صورت ویژه در دستور کار واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه قرار گرفت که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان دیر صورت گرفته است که ۳۴ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل و ۳۸ صنف دیگر نیز پس از طی مراحل قانونی جریمه شدند.

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: بسیاری از صنوف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما تعدادی نیز در این زمینه سهل‌انگاری دارند که برابر مقررات با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت اما انتظار می‌رود با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: وضعیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بازار ماهی‌فروشان دیّر مطلوب نیست و این زنگ خطری برای سلامت شهروندان است.

آخوندی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در برخی استان‌های همجوار گفت: خریداران عمده ماهی از استان‌های همجوار است که شبکه دامپزشکی، شهرداری و شیلات باید تمهیدات ویژه‌ای با همکاری ماهی‌فروشان داشته‌باشند تا از انتقال بیماری به شهرستان جلوگیری شود.

برخورد جدی و قانونی با متخلفان

فرماندار دیر نیز با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، گندزدایی و ضدعفونی مدارس در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد تا دانش‌آموزان، والدین و معلمان با آرامش خاطر از این فرصت استفاده کنند.

کریم علی‌حسنی گفت: بازگشایی مغازه‌ها و صنوف به معنی متوقف شدن شیوع بیماری کرونا نیست و همه باید در راستای اجرای مطلوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی گام بردارند.

وی افزود: در هر واحد صنفی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت نمی‌شود باید با آن برخورد جدی و قانونی صورت گیرد چرا که باعث به خطر افتادن سلامت عمومی مردم و تهدیدی برای بهداشت شهروندان است.

وی اضافه کرد: همه مدارس، مساجد، مهدکودک‌ها، ادارات و نهادها و صنوف باید در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و براساس پروتکل ارسالی برای آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی مربوطه اقدام و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 4926235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha