۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷

استاندار یزد ‌تاکید کرد:

لزوم حرکت استان یزد به سوی اقتصاد دانش‌بنیان

لزوم حرکت استان یزد به سوی اقتصاد دانش‌بنیان

یزد- ‌استاندار یزد گفت: آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار در استان و محدودیت های موجود در حوزه آب و محیط زیست، نشان از لزوم حرکت استان به سوی اقتصاد دانش بنیان دارد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی در جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامی ابتکاری از سوی مدیران استان بوده و برای اولین بار در سطح کشور این شورا تشکیل شده است.

استاندار یزد ادامه داد: این اقدام به منظور ساماندهی و هماهنگی‌های بیشتر دستگاه‌های مرتبط در امر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه این حوزه در استان است.

طالبی افزود: آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار در استان و محدودیت‌های موجود در حوزه آب و محیط زیست، نشان از لزوم حرکت استان به سوی اقتصاد دانش بنیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده و ارتباط خوبی بین بدنه دولت و بخش خصوصی در این زمینه به وجود آمده که این ارتباط و تعامل پشتوانه بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

استاندار یزد گفت: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، خواستار ارائه اختیارات ویژه از سوی مرکز به مدیران استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم تا با مجموعه این حمایت‌ها، یزد پایلوت اقتصاد دانش بنیان و دولت الکترونیک شود.

طالبی ادامه داد: امسال در زمینه جهش تولید باید اقدامات ویژه ای بخصوص در زمینه اقتصاد دیجیتال در استان انجام شود زیرا حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان از دو سو می‌تواند برای استان اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: از طرفی به صورت مستقیم ایجاد اشتغال را انجام می‌دهد و از سوی دیگر با تأثیر گذاری بر دیگر بخش‌ها و فعال سازی دیگر کسب و کارها، موجب این مهم می‌شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد با توجه به زیرساخت‌های دیجیتال موجود و وجود نیروی‌های تحصیلکرده، امکان توسعه کسب و کارهای نوین وجود داشته و این موضوع لزوم توجه به این حوزه از سوی دستگاه‌ها را نشان می‌دهد.

طالبی تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات از کارهای روزمره فاصله بگیرند و با اندیشه ورزی و اقدامات راهبردی‌تر، موجب توسعه این حوزه شوند.

کد خبر 4928738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha