۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

تکواندوکار تیم ملی آذربایجان:

تمرین با مهماندوست افتخار بزرگی است/ المپیک توکیو از آن ایران است

تمرین با مهماندوست افتخار بزرگی است/ المپیک توکیو از آن ایران است

تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان گفت: رضا مهماندوست یکی از بهترین مربیان دنیا است و تمرین در کنار مردی که تشنه پیشرفت و پیروزی است، افتخار بزرگی است.

پیام قبادی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: انگیزه و تمایل استاد مهماندوست برای پیشرفت مثال‌زدنی است، با وجود حقوق‌های عقب افتاده و برخی کم و کاستی‌ها مثل همیشه با مدیریت مثال‌زدنی، مصمم و با اراده کارها را خوب پیش می‌برد و تأثیر او بر تکواندو آذربایجان با نتایجی که با این تیم کسب کرده غیر قابل انکار است.

وی در مورد شرایط خود در تیم ملی آذربایجان تصریح کرد: در وزن ۸۷- کیلوگرم در اروی تیم ملی آذربایجان فعالیت می‌کنم. تا قبل از شیوع بیماری کرونا چند تورنمنت سطح بالا اعزام شدیم و نتایج خوبی هم کسب کردیم که متأسفانه این بیماری شرایط را تغییر داد. البته برای حضور در بازی‌های المپیک میلاد بیگی در وزن ۸۰- از طریق رنکینگ کسب سهمیه کرده و با صلاحدید استاد مهماندوست برای سهمیه دوم در وزن ۸۷+ کیلوگرم «رادیک عیسی اف» با سابقه طلای المپیک ۲۰۱۶ معرفی شده است.

قبادی ادامه داد: برای من جای خوشحالی و افتخار دارد که زیر نظر بهترین مربی دنیا و در کنار دو تکواندوکار صاحب نام تمرین می‌کنم. میلاد بیگی در وزن ۸۰- کیلوگرم مبارزه می‌کند و واقعاً تمرین کنار این نابغه تکواندو یکی از شانس‌های زندگی من بود. ضمن اینکه در وزن ۸۷+ کیلوگرم نیز «رادیک» با کلی مدال جهانی و اروپا حضور دارد و من از این نفرات درس‌های زیادی گرفتم.

عضو ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص مشکلات این تیم گفت: مسئولان فدراسیون تکواندو هر بار که سر تمرین می آیند قول‌هایی از برطرف شدن مشکلات می‌دهند. مشکلاتی که در ۹ ماه گذشته گریبان تیم ملی تکواندو آذربایجان را گرفته ولی مسئولان فقط امید می‌دهند و ما منتظر تحقق این وعده‌ها هستیم. فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که طلب‌ها را پرداخت کنند.

وی در مورد تعویق المپیک گفت: تعویق یکساله این بازی‌های در پی شیوع بیماری کرونا یک اتفاق جهانی و نادر بود که بدون شک تأثیرات زیادی روی ورزش کل دنیا بخصوص زندگی و تمرینات قهرمانان صاحب نام و مدعیان کسب مدال در همه رشته‌ها گذاشته است. اما شرایط برای همه یکسان است و باید از این فرصت بهترین بهره با برد.

قبادی در پاسخ به این سوال که آیا علاقمند نبود اکنون عضو تیم ملی ایران باشد؟ پاسخ داد: تاکنون به این موضوع فکر نکرده‌ام، بعد از اینکه برای تحصیل از کشور خارج شدم، مسیری برای زندگی ورزشی و قهرمانی خود انتخاب کردم و می‌خواهم با انگیزه مضاعف این راه را ادامه دهم. هیچگاه در مورد فدراسیون تکواندو و یا مسئولان آن صحبت نکرده و مشکلی در این خصوص ندارم. اینجا خیلی راحتم، استاد مهماندوست خیلی برای من زحمت کشید و تلاش می‌کنم زحمات او را جبران کنم.

عضو پیشن تیم ملی تکواندو امید ایران در پایان گفت: میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور تکواندوکاران المپیکی ایران در آخرین مسابقات خود با ارائه مبارزات بسیار خوب ثابت کردند به بلوغ فکری و تاکتیکی خوبی دست پیدا کرده و از همه مهمتر هماهنگی بسیار بالایی هم با کادر فنی دارند. این دو می‌دانند چه هدف بزرگی پیش رو دارند و به امید خدا با ادامه این روند هر دو به مدال با ارزش المپیک توکیو که از آن ایران است، دست پیدا خواهند کرد.

کد خبر 4930082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha