۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

روز قدس باعث انتقال روح مبارزه با رژیم صهیونیستی به سراسر جهان شد

روز قدس باعث انتقال روح مبارزه با رژیم صهیونیستی به سراسر جهان شد

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نامگذاری روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) باعث انتقال روح مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان شد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ابتکار امام خمینی باعث جهانی شدن قضیه فلسطین و بیداری ملت‌ها در برابر توطئه‌های غربی، آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه به خصوص قدس شریف شد، اظهار داشت: شکست طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی و همچنین طرح ننگین معامله قرن سبب احیای قضیه فلسطین، پیروزی ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگری، در هم شکستن فکر باطل شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی، تشکیل محور مقاومت و شکست اسرائیل از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه شده است.

وی با بیان اینکه تقریباً ۴۰ سال وقت نیاز بود تا امروز به درایت و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) نسبت به علل طراحی چنین تئوری بهتر پی ببریم، ابراز داشت: حال دیگر همه افکار عمومی جهان روز جهانی قدس را به رسمیت شناخته و خواستار حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را اوج مبارزه سیاسی امام راحل برای مبارزه علیه اسرائیل و صهیونیسم دانست و تصریح کرد: این تصمیم مدبرانه و شجاعانه مسئله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه و سطح مبارزه با رژیم صهیونیستی را به سراسر جهان انتقال و باعث شد که مسئله قدس از مسئله‌ای فلسطینی تبدیل به مسئله‌ای اسلامی بلکه جهانی شود.

هدف نهایی رژیم صهیونیستی مبنی بر سیاست از نیل تا فرات است

وی با اشاره به هدف نهایی رژیم صهیونیستی مبنی بر سیاست از نیل تا فرات و هشدار به کشورهای مسلمان توسط حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: راهکار مبارزه به این سیاست مذبوحانه اتحاد دولت‌های اسلامی، امت مسلمان و همچنین جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه خیلی از مردم دنیا سازش رژیم مصر با صهیونیست‌ها را آغاز سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و فراموشی مساله فلسطین ارزیابی کردند، بیان داشت: بر همین اساس رقابتی پنهان در کشورهای عربی برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی شکل گرفت و در این فضا حضرت امام خمینی (ع) با بلند کردن پرچم فلسطین، مسلمانان را به ابراز مخالفت با رژیم صهیونیستی فراخواندند و روز قدس را به عنوان روز اسلام معرفی کردند.

نامگذاری روز قدس باعث خنثی شدن طرح‌های سازشکارانه عربی شد

وی با اشاره به اینکه امام راحل با تیز بینی خاصی قضیه فلسطین را از دایره عربی و در چارچوب مناسبات سیاسی بین شخصیت‌ها و پایتخت‌های عربی خارج و این روز را در گسترده جهان اسلام مطرح کردند، متذکر شد: این اقدام حضرت امام خمینی (ره) روح تازه ای به کالبد فلسطین دمید و در سطح جهان اسلام انرژی تازه‌ای برای دفاع از آرمان فلسطین و مقاومت به صحنه آورد و طرح‌های عربی را که بر محور سازش تنظیم شده بود را خنثی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه در درون سرزمین فلسطین سکه سازش کاران از رواج افتاده است، تاکید کرد: امروز نیروهای مقاومت نظیر جنبش حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومتی به عنوان نماد و نماینده فلسطینی‌ها شناخته شده و جریان سازشکار با وجود برخورداری از پشتیبانی قاطع سیاسی، دیپلماتیک و مالی قدرت‌های جهانی نمی‌تواند روند خیانت واگذاری فلسطین را پیش ببرد.

فلسطین قطعاً وضعیت بهتری نسبت به ۴۰ سال قبل دارد

وی با اشاره به اینکه امروز فلسطین قطعاً وضعیت بهتری نسبت به ۴۰ سال قبل داشته و امیدهای تازه و مؤثری در صحنه فلسطین ظهور کرده است، افزود: به همین میزان نیز از اعتبار و حیثیت طرح‌های سازش و کارایی این طرح‌ها و طراحان عربی و غربی آن روز به روز کاسته شده است.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه فلسطین و جبهه مقاومت به نسبت گذشته مسیر هموارتری را پیش رو دارند، گفت: اگر چه اوضاع بهبود پیدا کرده، اما کماکان دشواری‌هایی بر سر راه حرکت آزادی بخش فلسطینی‌ها وجود داشته و لازم است که مسلمانان و آزادی خواهان دنیا نگذارند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

لزوم استفاده تاثیرگذارتر از فضای مجازی برای دفاع از فلسطین و محور مقاومت

وی ادامه داد: امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت اجتماعات در دنیا متفاوت است باید با استفاده عمیق‌تر و تأثیر گذارتر از فضای مجازی، هشتگ هایی در دفاع از فلسطین و محور مقاومت ساخته و در فضای مجازی منتشر تا مسئله فلسطین را به ترند اول دنیا تبدیل کنیم.

کد خبر 4930463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha