یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی:

عادی سازی روابط با تل آویو مانند پاداش دادن به تروریسم است

عادی سازی روابط با تل آویو مانند پاداش دادن به تروریسم است

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اقدامات صورت گرفته برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس، «داوود شهاب» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به اقدامات صورت گرفته برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان انتقاد کرد.

وی افزود: عادی سازی روابط سیاسی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی سودان در واقع به مثابه پاداش دادن به اقدامات تروریستی تل آویو است.

شهاب در ادامه گفت: البرهان در حال دور شدن از مواضع اصیل سودان و هدیه دادن به تروریسمی است که بارها کشور سودان را تهدید کرده و از تجزیه آن حمایت کرده است.

وی همچنین افزود: اقدامات اشغالگران صهیونیست در خصوص سودان جنوبی بر کسی پوشیده نیست و آنها نقش فعالی در تجزیه سودان ایفا کرده اند.

لازم به ذکر است طی روزهای گذشته، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اخیرا با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان تلفنی گفتگو کرده است.

در ادامه بیانیه گفته شده است که طرفین در این تماس تلفنی درباره توسعه روابط میان خارطوم و تل آویو گفتگو کرده اند.

این در حالی است دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در ماه فوریه موجی از محکومیت ها را به وجود آورده بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اخیراً مدعی شد که سودان برای نخستین بار اجازه انجام پروازهای تجاری از طریق حریم هوایی خود به سمت اراضی اشغالی را صادر کرده است.

خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس چند روز پیش در پیامی به مقامات جدید سودان اعلام کرد که عادی سازی روابط با تل آویو به مثابه سرابی پوچ است.

در این پیام مشعل آمده است: شما در سیاست‌های داخلی و خارجی خود آزاد هستید، ما چیزی را به احدی دیکته نمی‌کنیم. عادی سازی روابط با اسرائیل از بُعد منافع و مصلحت به مثابه سرابی پوچ است. خارطوم در حافظه ملت فلسطین جایگاه عظیمی دارد به همین خاطر نمی‌خواهیم ما را با دادن امتیاز آزرده کنید.

کد خبر 4934029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      خدا لعنتشون کنه که آبروی اسلام وبردن