همزمان با شیوع کرونا؛

سازمان ملل نسبت توقف فعالیت‌ در یمن به دلیل بحران مالی هشدار داد

سازمان ملل نسبت توقف فعالیت‌ در یمن به دلیل بحران مالی هشدار داد

سازمان ملل هشدار داده است که با توجه به بحران شیوع کرونا در یمن، فعالیت‌های این سازمان در آستانه توقف کامل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان» با توجه به بحران مالی و شیوع کرونا در یمن نسبت به توقف فعالیت این نهاد در این کشور جنگ زده هشدار داد.

در این ارتباط، «چارلی یاکسلی»، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وضعیت وخیم یمن و تأثیر آن بر فعالیت‌های نهادهای امدادی سازمان ملل هشدار داد و گفت: ما در آستانه رسیدن به مرحله توقف برنامه‌هایمان هستیم و اگر به زودی کمک مالی تازه جذب نکنیم، بسیاری از برنامه‌های امدادی و به ویژه برنامه اعطای کمک مالی به آوارگان داخلی در یمن شاید متوقف خواهد شد.

به گفته سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، امروزه در یمن بیش از پیش شاهد افزایش تعداد خانواده‌هایی هستیم که برای بقا به اقداماتی چون گدایی، استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار و ازدواج کودکان تن می‌دهند.

کشور یمن حتی پیش از تهاجم عربستان و ائتلاف عربی نیز فقیرترین کشور عربی و از جمله کم درآمدترین کشورهای جهان محسوب می‌شد، اما جنگ ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی که از شش سال پیش تا کنون همچنان ادامه دارد، بحران انسانی در این کشور فقیر را تشدید کرده است.

کد خبر 4934719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha