۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر:

یک سد در استان بوشهر به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شد

یک سد در استان بوشهر به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شد

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد باغان به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر، به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سد با دستور رئیس جمهور فقید، "شهید آیت‌الله رئیسی" در سفر استانی به بوشهر و پس از هشت سال از شروع عملیات اجرایی به مرحله آبگیری رسید.

وی گفت: سد باغان از نوع بتنی غلتکی است و تأمین آب شرب و صنعت در شهرستان جم و تأمین آب کشاورزی در شهرستان دشتی را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: حجم مخزن سد باغان ۳۲ میلیون مترمکعب است و با ارتفاع ۵۶ متر، نقش مهمی در مهار سیلاب‌های مخرب رودخانه باغان دارد.

محمدی با اشاره به آبگیری سد باغان در سامانه‌های بارشی سال آبی جاری گفت: در اولین مواجهه سد باغان با سیلاب پس از شروع دوره آبگیری، حجم آب ذخیره شده در مخزن این سد به هفت میلیون مترمکعب رسیده است تا دسترسی به ظرفیت مناسبی از آب جهت بهره‌برداران این سد امکان پذیر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در سد باغان از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۳۳ میلیون یوان و اعتبارات ملی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: این سد مدرن به عنوان یکی از دستاوردهای مهندسان جوان ایران اسلامی و به یادمان راهبردها و حمایت‌های بی‌دریغ سیدالشهدای خدمت در تأمین آب استان بوشهر، به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد.

کد خبر 6120082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha