۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴

«سند ملی نانو» در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی می شود

«سند ملی نانو» در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «سند ملی نانو» در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی و نهایی می شود و پس از آن در دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در جلسه ۱۳۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که با دستور جلسه بررسی گزارش وضعیت فناوری نانو در ایران توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همراه بود، بر لزوم ایجاد پیوند بین نانو و جهش تولید تاکید کرد.

وی یکپارچگی توسعه و پیشرفت را از مزیت‌های ستاد نانو دانست و گفت: در واقع بدین معناست که ستاد نانو علاوه بر موفقیت در ثبت مقالات و اختراعات (پتنت) حوزه نانو، در اجرایی شدن سند نانو و فرهنگ‌سازی حوزه آموزش و پرورش نیز موفق عمل کرده است.

عاملی به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال «جهش تولید» اشاره کرد و ادامه داد: تحقق جهش تولید منجر به افزایش ارزش افزوده و سرعت پیشرفت کشور می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأکید معظم له بر اینکه عنوان سال‌ها صرفاً برای همان سال نیست و در واقع آغاز مسیری برای پیشرفت کشور است، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد پیوند بین حوزه نانو و جهش تولید شاهد پیشرفت‌های بزرگ کشور باشیم.

وی در مورد تصویب سند ملی نانو گفت: این سند باید در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی و نهایی شود و بعد از آن در دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

عاملی تاکید کرد: با تصویب سند ملی نانو، ظرفیتی برای اختصاص ردیف بودجه به حوزه فناوری نانو ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم نیازمند حمایت کامل و قطعی برای اجرایی شدن طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی است، بر تعامل وزارت علوم با ذینفعان طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی تأکید کرد و گفت: در جلسات طرح ساماندهی، باید نماینده‌ای از ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور حضور داشته باشد.

در پایان جلسه با اکثریت قاطع اعضاء ستاد نقشه جامع علمی کشور، طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی به تصویب رسید.

در عین حال دکتر عاملی تاکید کرد که طرح ساماندهی یک جزء از محورهای هشت گانه طرح آمایش آموزش عالی است که لازم است قبل از اتمام دولت یازدهم در ستاد نقشه ارائه و مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

کد خبر 4935629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha