۹ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۱۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

نگاه معیوب مسئولین به فرهنگ/ با کمبود بودجه فرهنگی و دینی مواجهیم

نگاه معیوب مسئولین به فرهنگ/ با کمبود بودجه فرهنگی و دینی مواجهیم

اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نگاه معیوب مسئولین به فرهنگ جامعه نتیجه‌اش اختصاص بودجه‌ها به صورت قطره چکانی برای امور فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر جمعه در نشست بررسی مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی عنوان کرد: با توجه به اینکه در اوضاع کنونی جامعه تهاجمات، آسیب‌ها و تهدیدات مختلفی در کمین اعتقادات مردم است، با همت همگانی و جهادی باید وارد میدان شویم چرا که با حرکت واحد، هدف گذاری فرهنگی و دینی میسر نمی‌شود.

وی افزود: ائمه جماعات و روحانیون فعال در عرصه مسئولیت‌های اداری، اساتید و مبلغین و فعالین حوزه‌های فرهنگی و قرآنی و هیئات مذهبی ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانیم به نحو شایسته و مؤثر از همکاری و مساعدت آن‌ها به عنوان بازوان کارآمد برای تبلیغات اسلامی بهره ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اظهار تأسف از کمبود بودجه فرهنگی و دینی در کشور، خاطر نشان کرد: نگاه معیوب مسئولین به فرهنگ جامعه نتیجه‌ای جز این ندارد که بودجه‌ها به صورت قطره چکانی تخصیص یافته و در نهایت بودجه اختصاص یافته نیز کسر شود و این برای فرهنگ دینی زیبنده نیست.

حجت الاسلام جعفرزاده از تشکیل اتاق فکر فراسازمانی با مشارکت دانشگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر فراسازمانی با مشارکت دانشگاه‌ها عامل مؤثری در جهش فرهنگی و تبلیغی جامعه خواهد بود که همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌های علوم انسانی و علمای عظام در این امر می‌تواند موفقیت‌های بسیاری را برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حاصل کند.

وی تبلیغ در فضای مجازی را بستر مؤثر و نوین برای تبلیغ دینی در جامعه کنونی عنوان کرد و افزود: تبلیغ با استفاده از ابزار نوین ارتباطی و تکنولوژی روز دنیا جزو محورهای مهم تبلیغی است که فضای مجازی از جمله این ابزارها بوده و در این خصوص اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با ایجاد ۶۵۰ کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی با همکاری علما و روحانیون مستقر و طرح هجرت، هیئات مذهبی، دارالقرآن و…، روزانه مطالب مختلف برای استفاده کاربران به روز رسانی و منتشر می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه به اجرای طرح پیشنهادی با مشارکت صدا و سیما اشاره کرد و افزود: در زمینه اجرای طرح پیشنهادی گفتگو محور به صورت تخصصی، تبادل نظر و جلسات هماهنگی با صدا و سیما انجام شده و مقرر شده، اداره کل تبلیغات اسلامی جلسات گفتگو محور در زمینه مباحث دینی و فرهنگی منطبق با مسائل روز جامعه را در شبکه تلویزیونی برگزار کند.

کد خبر 4936845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha