۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴

رئیس اداره بهزیستی کاشان خبر داد:

مناسب سازی خودرو برای ۵۸ معلول شهر کاشان

مناسب سازی  خودرو برای ۵۸ معلول شهر کاشان

کاشان - رئیس اداره بهزیستی کاشان از مناسب سازی اتومبیل و خودرو برای ۵۸ معلول شهر کاشان خبر داد.

ام‌البنین متقی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات افراد دارای معلولیت در استفاده از خودرو است، اظهار داشت: به همین منظور کارگروهی با عنوان مناسب سازی در شهرستان کاشان ایجاد شده تا زمینه را برای استفاده آسان افراد دارای معلولیت از خودرو و منزل مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ برای ۵۸ نفر از افراد دارای معلولیت کاشان اتومبیل و منزل آنها مناسب سازی شده است، ابراز داشت: در این کارگروه برای دسترسی آسان معلولین به محیط خارج از منزل و مناسب سازی اماکن عمومی، ادارات، ارگان‌ها و نهادها، پارک‌ها و معابر نیز اقداماتی در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه مناسب‌سازی فقط جنبه فیزیکی ندارد، تصریح کرد: باید جامعه‌ای داشته باشیم که برای همه افراد دسترس‌پذیر باشد و به‌غیر از دسترسی پذیری فیزیکال به دنبال دسترس‌پذیری نرم‌افزاری با استفاده از تکنولوژی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی کاشان بعد از شهر اصفهان با داشتن بیشترین موارد و بیشترین رقم هزینه‌کرد پیشتاز مناسب سازی برای افراد معلول در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بخش مناسب سازی مسکن تعداد ۴۵ منزل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال و در بخش مناسب سازی خودرو تعداد ۶ دستگاه خودرو با اعتباری حدود ۴۰ میلیون ریال انجام شده است.

متقی نژاد همچنین بیان داشت: به منظور مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت شهر کاشان هفت عدد بالابر با اعتباری بالغ بر ۲۶۱ میلیون ریال نیز در سال گذشته انجام شده است.

تولید روزانه ۴ هزار ماسک توسط یکی از مددجویان بهزیستی کاشان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزود: یکی از مددجویان این نهاد روزانه بیش از چهار هزار ماسک تولید می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: این توانیاب بینایی با درجه معلولیت متوسط در ابتدای سال ۱۳۹۵ با دریافت تسهیلات خود اشتغالی از بهزیستی کاشان کارگاه خیاطی خود را راه اندازی نمود که با شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفند ماه سال گذشته کارگاه خیاطی و خط تولید خود را به تولید ماسک اختصاص داد.

وی متذکر شد: این مددجو در اسرع وقت با اخذ مجوز از اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون با تولید روزانه ۴۰۰۰ ماسک سوپاپ دار زمینه‌ی اشتغال زایی ۱۵ نفر دیگر را نیز فراهم آورده است.

متقی نژاد مهمترین مشکلات این کارآفرین را کمبود نقدینگی، محدودیت فضای کار و تولید و اشباع شدن بازار دانست و یادآور شد: امیدواریم با کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان زمینه را برای رونق تولید این کارآفرین توانیاب مهیا سازیم.

کد خبر 4937185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha